Oszcilloszkop elado, irrealis javitasi koltseg?

Gferi moniprint at gmail.com
Sun Feb 4 20:03:09 CET 2007


Zoltán,

2007. február 4., 11:43:58, írtad:

VZ>  Én  annyit  mondyam  neki,  hogy  nem  szánnék rá sokat, mert nem
>kenyeret  VZ>  keres  nekem  ez  a  szkóp. VZ> Jó, tudom, ez nem volt
>konkrét  összeg,  de  azért,  mivel a telefonszámom VZ> megvolt nála,
>felhívhatott volna, mikor már belenézett a szerkezetbe. ...


A tanulság az, hogy van akinek a 30000 HUF kiadni sok pénz, van akinek
meg ha ő szeretné megkapni kevés.

5-6 évvel ezelőtt volt két EMG gyártmányú szkóppal problémám, mivel 16
évet  ott dolgoztam (85-ig), benéztem segítség ügyben. Az ipari parkká
előléptetett  "gyárban"  az ott helységet bérlő, ill. tán kozelében is
lakó  Trubiánszki  urat  ajánlották  a  régi  szkópszervíz  utódaként,
mindenféle problémára.

Végűl  csak napok múlva sikerült vele telefonon beszélnem, az egyikhez
szervízkönyvet,   vagy   a   javítását  szerettem  volna,  a  másikhoz
alkatrészt.  A  szervízkönyvért  kért  ár lehet reális volt, én kicsit
sokalltam,  az  esetleges  javítási árra elég nehezen, de sikerült egy
nagyon  tág  ajánlatot  kapnom,  az  alkatrészár  nekem  nem érte meg.
Mondtam "megbeszélem a tulajjal", amit nagyon udvariasan nyugtázott.

Később  ismerősön  keresztűl  egy  volt  EMG-s  szkópszalagos  kolléga
kisegített.

Fentiektől függetlenül

szerintem a javító -szolgáltató gárda két csoportra osztható: A lassan
ki  vagy  inkább  éhenhaló régi típust az ügyfelek ajánlják egymásnak,
sokszor próbálják kihasználni. Ő az aki a hiba bevizsgálásáért nem kér
pénzt,  a  konkrét  hiba  ismeretében részletes árajánlatot ad, s ha a
megrendelő  kéri, garanciával elvégzi, ha nem kéri vagy nem javítható,
sajnálkozva   ellenszolgáltatás   nélkül  visszaadja.  Ez  a  tipus  a
szaktudására,  korrektségére  büszke, ha az árajánlat után olyan hibát
talál  mely  előzőleg a figyelmét elkerülte, lenyeli a békát. Előleget
lehetőleg  nem  kér.  Nem  biztos, hogy olcsó, néha lehet sumák is, de
váratlan  helyzet  elé  soha  nem állítja az ügyfelet. Lehetoleg olyan
munkát - típust vállal amiben gyakorlata, alkatrész, dok. ellátottsága
van,  ha  mégis  bevállal  ismeretlent, elve a kuncsaft csak a tenyleg
realis  munkáért,  s  ne  a probálkozásért fizessen. A tanulópénz majd
bejön  később.  Amennyiben  bármilyen okból, pl. a kuncsaft ajánlatára
egy meghatározott maximumban állapodnak meg, ügyel arra, hogy legalább
15-20%-al  az  alatt  maradjon, és felkészül az összeg indoklására is.
Kerek   hasraütés   szagú  összeget  soha  nem  közöl.  A  garanciális
kötelezettség  nála szent, ha a gatyája is rámegy. Az ügyfél általában
elégedetten   távozik,  csak  a  Nejem  morog  ezalatt,  hogy  mekkora
balfácánnal él együtt...

A másik tipus:

Az  ellenkezője.  Odafigyel  arra, hogy ismertté tegye magát, ő az aki
mindenhez   ért,   mindent  bevállal,  ha  nem  sikerül,  na  bumm,  a
hibakeresés  díja  akkor  is itt marad, erre fedezet az előleg, vagy a
masina,  mivel nála az sem ritka, hogy szerinte a bevizsgálásra utólag
kikalkulált  összeg  meghaladja  a  rossz  kütyü jelen értékét, s ha a
tulaj inkább elbujdosik, még ő érezteti megkárosítva magát. Elve, nagy
a  rezsije,  már a jónapot sincs ingyen. Ha már valami foglalta nála a
helyet,  az  fizetős.  Jogilag  igaza  van,  erről  meglepő,  de kellő
hadarással,  érthetetlen szakszavakkal, könnyek dörzsölgetésével, ill.
rátermettséggel,  származással  a  legtöbb  kuncsaft  meggyőzhető.  Az
árajánlatnál  nem  a  hibát,  hanem  a  készülék  jelen piaci értékét,
illetve a tulajdonosa hozzállását kalkulálja, általában kerek összeget
közöl,  mondván talán ennyiből kijön. Sokszor veszi igénybe más szakik
segítségét,  ezért  végűl  is  a megjavított masinák statisztikája sem
mindig  rossz.  Egekig  magasztalja  magát,  a  ráfordított energiáját
egy-egy  sikeredett  javítás,  munka  átadásakor,  a későbbi esetleges
garanciális hibát türelmesen végighallgatja, majd sajnálkozva meggyőz,
hogy  szakszerűtlen  kezelés,  hülye  gyerek  stb...  Elve,  nála csak
bevétel lehet, ingyen meló, kiadás kizárt.

Idővel  eszmélő kuncsaft ilyenkor lélekszakadva keresné a régi szakit,
csak  az  időközben  a  nem  megfelelő  hozzáállása  miatt tönkrement,
meghalt,  pályát váltott, esetleg elment alkalmazottnak a rátermettebb
mesterhez.

Boccs, hosszu lett.

Feri



VZ> Palasik Sandor írta:

>> 
>> Szerintem te is közölhetted volna, hogy mennyit szánsz rá maximum, mert 
>> neked nem ér az egész többet. Van egy csomó cucc, amit nem érdemes 
>> javíttatni, lehet, hogy ez is az volt. Ha pedig nem tudtok megállapodni az 
>> ELEJÉN a játékszabályokról, akkor nem hagyod ott.
>> 
>> Palasik Sándor
>> 
>> -----------------------------------------
>>           elektro[-flame|-etc]
>> 
>> 

VZ> -----------------------------------------
VZ>           elektro[-flame|-etc]


VZ>  _____________ NOD32 2035 (20070203) Információ _____________

VZ> Az üzenetet a NOD32 antivirus system megvizsgálta.
VZ> http://www.nod32.hu




-- 
Üdvözlettel,
 Gferi                            mailto:elektroslista at freemail.hu



More information about the Elektro mailing list