Oszcilloszkop elado, irrealis javitasi koltseg?
Gferi
moniprint at gmail.com
Sun Feb 4 20:03:09 CET 2007
Zoltán,
2007. február 4., 11:43:58, írtad:
VZ> Én annyit mondyam neki, hogy nem szánnék rá sokat, mert nem
>kenyeret VZ> keres nekem ez a szkóp. VZ> Jó, tudom, ez nem volt
>konkrét összeg, de azért, mivel a telefonszámom VZ> megvolt nála,
>felhívhatott volna, mikor már belenézett a szerkezetbe. ...
A tanulság az, hogy van akinek a 30000 HUF kiadni sok pénz, van akinek
meg ha ő szeretné megkapni kevés.
5-6 évvel ezelőtt volt két EMG gyártmányú szkóppal problémám, mivel 16
évet ott dolgoztam (85-ig), benéztem segítség ügyben. Az ipari parkká
előléptetett "gyárban" az ott helységet bérlő, ill. tán kozelében is
lakó Trubiánszki urat ajánlották a régi szkópszervíz utódaként,
mindenféle problémára.
Végűl csak napok múlva sikerült vele telefonon beszélnem, az egyikhez
szervízkönyvet, vagy a javítását szerettem volna, a másikhoz
alkatrészt. A szervízkönyvért kért ár lehet reális volt, én kicsit
sokalltam, az esetleges javítási árra elég nehezen, de sikerült egy
nagyon tág ajánlatot kapnom, az alkatrészár nekem nem érte meg.
Mondtam "megbeszélem a tulajjal", amit nagyon udvariasan nyugtázott.
Később ismerősön keresztűl egy volt EMG-s szkópszalagos kolléga
kisegített.
Fentiektől függetlenül
szerintem a javító -szolgáltató gárda két csoportra osztható: A lassan
ki vagy inkább éhenhaló régi típust az ügyfelek ajánlják egymásnak,
sokszor próbálják kihasználni. Ő az aki a hiba bevizsgálásáért nem kér
pénzt, a konkrét hiba ismeretében részletes árajánlatot ad, s ha a
megrendelő kéri, garanciával elvégzi, ha nem kéri vagy nem javítható,
sajnálkozva ellenszolgáltatás nélkül visszaadja. Ez a tipus a
szaktudására, korrektségére büszke, ha az árajánlat után olyan hibát
talál mely előzőleg a figyelmét elkerülte, lenyeli a békát. Előleget
lehetőleg nem kér. Nem biztos, hogy olcsó, néha lehet sumák is, de
váratlan helyzet elé soha nem állítja az ügyfelet. Lehetoleg olyan
munkát - típust vállal amiben gyakorlata, alkatrész, dok. ellátottsága
van, ha mégis bevállal ismeretlent, elve a kuncsaft csak a tenyleg
realis munkáért, s ne a probálkozásért fizessen. A tanulópénz majd
bejön később. Amennyiben bármilyen okból, pl. a kuncsaft ajánlatára
egy meghatározott maximumban állapodnak meg, ügyel arra, hogy legalább
15-20%-al az alatt maradjon, és felkészül az összeg indoklására is.
Kerek hasraütés szagú összeget soha nem közöl. A garanciális
kötelezettség nála szent, ha a gatyája is rámegy. Az ügyfél általában
elégedetten távozik, csak a Nejem morog ezalatt, hogy mekkora
balfácánnal él együtt...
A másik tipus:
Az ellenkezője. Odafigyel arra, hogy ismertté tegye magát, ő az aki
mindenhez ért, mindent bevállal, ha nem sikerül, na bumm, a
hibakeresés díja akkor is itt marad, erre fedezet az előleg, vagy a
masina, mivel nála az sem ritka, hogy szerinte a bevizsgálásra utólag
kikalkulált összeg meghaladja a rossz kütyü jelen értékét, s ha a
tulaj inkább elbujdosik, még ő érezteti megkárosítva magát. Elve, nagy
a rezsije, már a jónapot sincs ingyen. Ha már valami foglalta nála a
helyet, az fizetős. Jogilag igaza van, erről meglepő, de kellő
hadarással, érthetetlen szakszavakkal, könnyek dörzsölgetésével, ill.
rátermettséggel, származással a legtöbb kuncsaft meggyőzhető. Az
árajánlatnál nem a hibát, hanem a készülék jelen piaci értékét,
illetve a tulajdonosa hozzállását kalkulálja, általában kerek összeget
közöl, mondván talán ennyiből kijön. Sokszor veszi igénybe más szakik
segítségét, ezért végűl is a megjavított masinák statisztikája sem
mindig rossz. Egekig magasztalja magát, a ráfordított energiáját
egy-egy sikeredett javítás, munka átadásakor, a későbbi esetleges
garanciális hibát türelmesen végighallgatja, majd sajnálkozva meggyőz,
hogy szakszerűtlen kezelés, hülye gyerek stb... Elve, nála csak
bevétel lehet, ingyen meló, kiadás kizárt.
Idővel eszmélő kuncsaft ilyenkor lélekszakadva keresné a régi szakit,
csak az időközben a nem megfelelő hozzáállása miatt tönkrement,
meghalt, pályát váltott, esetleg elment alkalmazottnak a rátermettebb
mesterhez.
Boccs, hosszu lett.
Feri
VZ> Palasik Sandor írta:
>>
>> Szerintem te is közölhetted volna, hogy mennyit szánsz rá maximum, mert
>> neked nem ér az egész többet. Van egy csomó cucc, amit nem érdemes
>> javíttatni, lehet, hogy ez is az volt. Ha pedig nem tudtok megállapodni az
>> ELEJÉN a játékszabályokról, akkor nem hagyod ott.
>>
>> Palasik Sándor
>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>>
>>
VZ> -----------------------------------------
VZ> elektro[-flame|-etc]
VZ> _____________ NOD32 2035 (20070203) Információ _____________
VZ> Az üzenetet a NOD32 antivirus system megvizsgálta.
VZ> http://www.nod32.hu
--
Üdvözlettel,
Gferi mailto:elektroslista at freemail.hu
More information about the Elektro
mailing list