razogatos lampa
Viktor Fuzesi
fuzvik at gmail.com
Wed Dec 5 11:14:28 CET 2007
Udv,
Kétütemünél van értelme ugy hangolni a kipufogo rendszert, illetve ugy is kell,
hogy amikor alsó holtpontpól fölfelé tart a dugo, az időközben beáramló
keverék felét ne tolja ki a kipufogo csőbe, illetve kitolhatja és ki is tolja,
csak pont jokor jön egy ellennyomás és mielött bezárodna az ablak
gyorsan visszanyomja
a hengerbe, igy jócskán javul a töltés.
Illetve négyüteműnél alacsonyfordulaton bizonyos folytás növeli a nyomatékot,
ezért tapasztalható is, hogy a 2szelepes motorok nyomatékosabbak alul
mint a 4-5szelepesek.
cserébe több szeleppel nagy fordulaton jobb a gázcsere.
Viktor
On 12/5/07, Charles Hoss <charles.hoss at gmail.com> wrote:
>
>
> -----Original Message-----
> From: Kira'ly,Gyula <kingkey at t-online.hu>
> Sent: 05 December 2007 10:31
> To: elektro at tesla.hu
> Subject: Re: razogatos lampa
>
> Üdv!
> Azért ne legyünk feledékenyek, sok évig ment az, hogy 3000 cm3 szívómotor,
> vagy 1500cm3 turbo, itt nyilván a teljesítményrol szól a történet.
> A kipufogóoldali fojtás az nettó veszteség, amit növel a turbó alkalmazása.
> Más kérdés, hogy a turbóval a töltéscsere energiamérlege pozitív lehet, no a
> hatásfok.
> ( ez utóbbi mondat egy gyöngyszem a szakirodalomból...:}})
>
> Erzodott is :)
>
> >a jol megvalasztott , esetleg hangolhato kipufogorendszer ellennyomasa
> extra nyomatekot ad alacsony fordulaton , csokkenti a fogyasztast.<
>
> A kipufogórendszer hangolása épp azt jelenti, hogy nem ellennyomás, hanem
> szívás lép fel a kipufogószelepnél, és javul a töltéscsere. Csak szólok...
>
> Koszi, de nezz utana az exup rendszereknek is. Ott a fojtas novelesevel a reszterhelesi , alacsonyfordulati nyomatekot novelik egyertelmuen
>
> Az ellennyomás, fojtás, mid a vesztséget növeli.
>
> Erre neha szukseg is lehet. Gondolom a yamaha nem veletlenul olt vagyonokat a fejlesztesbe
>
> Bye
> Dexter
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list