razogatos lampa

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Wed Dec 5 09:22:27 CET 2007


Nagy Jojart Janos wrote:

>> Aztán minek is a kipufogóba fojtás?
>> Ezt a F-1 konstruktorök nem így tudják...:}}
>
> Azert, hogy Mariska neni ne suketuljon meg az utcan ;)

Ja vagy úgy! De ez nem úgy fojtás, ahogy pl a pneumatikában értik, hanem 
úgy, ahogy egy egyenáramú tápnál. Tehát nem lesz nagyobb a kipufogási 
nyomás számottevoen, viszont egyenletesebben megy a gáz kifelé. A dc 
fojtókon se szokott egyenfesz esni, csak kicsi.

Aztán lehet, hogy a motorokhoz sokkal szarabb pneu dc fojtókat :-) 
tudnak csak csinálni. Nem csoda, mert különben marha nagy lenne. Egy 
trafós gépnél, ha nagyon sima egyenáramot akarok, a fojtó közel akkora 
vagy akár nagyobb, mint a trafó. Ciki lenne akkora kipufogót csinálni, 
mint a motor. :-)

A kipufogóban csak annyi történik, hogy a kirobbanó :-) gáz nem a 
szabadba teszi a kijutást, hanem egy zárt, de nem kicsi térbe. Ahol 
egyéb trükkök is lehetnek arra, hogy a lökéshullám lecsillapodjon, aztán 
a gáz innen már simábban távozik. Akár ezt megismételheto többször is, a 
végén csak lehel kifelé. :) De nem okoz számottevo nyomásnövekedést 
elvileg a motor kijáratánál.

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list