razogatos lampa
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Wed Dec 5 09:22:27 CET 2007
Nagy Jojart Janos wrote:
>> Aztán minek is a kipufogóba fojtás?
>> Ezt a F-1 konstruktorök nem így tudják...:}}
>
> Azert, hogy Mariska neni ne suketuljon meg az utcan ;)
Ja vagy úgy! De ez nem úgy fojtás, ahogy pl a pneumatikában értik, hanem
úgy, ahogy egy egyenáramú tápnál. Tehát nem lesz nagyobb a kipufogási
nyomás számottevoen, viszont egyenletesebben megy a gáz kifelé. A dc
fojtókon se szokott egyenfesz esni, csak kicsi.
Aztán lehet, hogy a motorokhoz sokkal szarabb pneu dc fojtókat :-)
tudnak csak csinálni. Nem csoda, mert különben marha nagy lenne. Egy
trafós gépnél, ha nagyon sima egyenáramot akarok, a fojtó közel akkora
vagy akár nagyobb, mint a trafó. Ciki lenne akkora kipufogót csinálni,
mint a motor. :-)
A kipufogóban csak annyi történik, hogy a kirobbanó :-) gáz nem a
szabadba teszi a kijutást, hanem egy zárt, de nem kicsi térbe. Ahol
egyéb trükkök is lehetnek arra, hogy a lökéshullám lecsillapodjon, aztán
a gáz innen már simábban távozik. Akár ezt megismételheto többször is, a
végén csak lehel kifelé. :) De nem okoz számottevo nyomásnövekedést
elvileg a motor kijáratánál.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list