razogatos lampa

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Wed Dec 5 09:15:48 CET 2007


Charles Hoss wrote:

> munkat a motor hasznositja , aztan a maradekbol megporgeti a turbot
> es ezzel megnoveli a szivoternyomast - ami tolja lefele a
> szivoutemben a dugattyut - tehat a munkat a turbo vesztesegeivel
> csokkentetten visszakapod a szivoutemben

Bocs, de ez kb olyan, mintha azt mondanám, hogy van egy kompresszorom, 
aminek a légszállítását úgy növelem, hogy a tartályból kicsatolok egy 
kis levegot, és azzal töltöm fel a dugattyúját szívó ütemben, ezzel a 
kis veszteséggel jelentosen megnövelem a kompresszor hatásfokát, és a 
betáp teljesítményt is csökkentem, mert a betolt levego tolja maga elott 
a dugattyút szívó ütemben... tehát jobb kompresszort kapok. :))

Villanymotornál is meg lehetne csináni. Kicsatolok egy kis mechanikai 
teljesítményt egy kis generátorral, ami rádolgozik a villanymotor 
betápjára, ezzel tehermentesíti valamelyest a hálózatot, és a 
jelentéktelen kicsatolt mechanikai teljesítmény többszörösét visszakapom 
a betáp plusz teljesítménnyel... :-)

Neeem, a turbo úgy javít, hogy megnöveli a motor látszólagos 
lökettérfogatát, ezzel a teljesítményét. Ha meg nem tolnak bele több 
üzemanyagot, akkor sok értelme nincs, mert ez a munkát végez szívó 
ütemben biztosan kevesebb, mint amilyen áron végzi a munkát. A surítési 
végnyomás növelésének is csak akkor van értelme, ha a több üzemanyag is 
bemegy. Különben nem keletkezik több hasznos ho, inkább kevesebb, mert 
megno a légfelesleg, amit szitnén fel kell melegítenie az égésnek.

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list