razogatos lampa
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Wed Dec 5 09:15:48 CET 2007
Charles Hoss wrote:
> munkat a motor hasznositja , aztan a maradekbol megporgeti a turbot
> es ezzel megnoveli a szivoternyomast - ami tolja lefele a
> szivoutemben a dugattyut - tehat a munkat a turbo vesztesegeivel
> csokkentetten visszakapod a szivoutemben
Bocs, de ez kb olyan, mintha azt mondanám, hogy van egy kompresszorom,
aminek a légszállítását úgy növelem, hogy a tartályból kicsatolok egy
kis levegot, és azzal töltöm fel a dugattyúját szívó ütemben, ezzel a
kis veszteséggel jelentosen megnövelem a kompresszor hatásfokát, és a
betáp teljesítményt is csökkentem, mert a betolt levego tolja maga elott
a dugattyút szívó ütemben... tehát jobb kompresszort kapok. :))
Villanymotornál is meg lehetne csináni. Kicsatolok egy kis mechanikai
teljesítményt egy kis generátorral, ami rádolgozik a villanymotor
betápjára, ezzel tehermentesíti valamelyest a hálózatot, és a
jelentéktelen kicsatolt mechanikai teljesítmény többszörösét visszakapom
a betáp plusz teljesítménnyel... :-)
Neeem, a turbo úgy javít, hogy megnöveli a motor látszólagos
lökettérfogatát, ezzel a teljesítményét. Ha meg nem tolnak bele több
üzemanyagot, akkor sok értelme nincs, mert ez a munkát végez szívó
ütemben biztosan kevesebb, mint amilyen áron végzi a munkát. A surítési
végnyomás növelésének is csak akkor van értelme, ha a több üzemanyag is
bemegy. Különben nem keletkezik több hasznos ho, inkább kevesebb, mert
megno a légfelesleg, amit szitnén fel kell melegítenie az égésnek.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list