razogatos lampa

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Tue Dec 4 22:58:03 CET 2007


jhidvegi írta:
> charles hoss wrote:
> 
>> ha dizel mercid lenne (az oreg fajta) akkor generator nem is kene a
>> gepre - ennyibol elmennenek a ledes fek es helyzetjelzok , nagyneha
>> egy kis tompitott - mas fogyaszto meg nem nagyon van rajta :)
> 
> Szerintem egy autóban a fényszórók a legnagyobb fogyasztók. Maga a motor 
> már 10Aó-tól is elindul, ha minden okés.

nagyon alabecsulod a mai autok energiaigenyet - par eve az injektoros 
korszak es a direkt befecskendezos dizelek elott 35-50 A-es generatorok 
voltak . ma a 75 a minimum kornyeke es egy atlagos kombi is 100A-t tud .
az injektorszivattyu eszetlen aramokat fogyaszt .
siman osszemerheto a xenon fenyszoropar 70 wattjaval .

>> a poknak jo a toltese , de sokszor toprengtem rajta hogy ki lehetne
>> dobni az akkut es siman eljarni nelkule , mert par mai csucsakku
>> elhajtana az oninditot , menet kozben meg van mindenre eleg aram .
> 
> Erre lenne jó, ha a lengéscsillapítóról menne az elektromos rendszer, de 
> egy tökéletes jó út, és már is baj van. :-)

es hanyszor latok tokeletes utat ebben az orszagban ?
ha megis akad egy , ott a tempo no meg ugy hogy az erzes azonos legyen :)

> Lehetne kanyarogni, hogy hol 
> a jobb, hol a bal oldala legyen leterhelve. Ahogy az F1-ben melegítik a 
> gumikat. :-) Vagy félreállni, és rángatni a járgányt oldalirányba 
> dühödten. Senki nem értené, miért teszed, és hogyhogy a végén beülsz, és 
> tovább hajtasz, és közben arcra egyáltalán nem vagy dühös. :-))

azon toprengtem hogy a belinkelt turbobol csinalt gozturbina mintajara , 
miert is ne lehetne turbobol generatort csinalni ?
megis csak hulladekenergiat hasznalna :) persze a szabalyzasa huzos 
lenne ...

bye
dexter



More information about the Elektro mailing list