Re: Motor tekercszárlat kimérés
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Sat Aug 25 15:16:15 CEST 2007
Egy kérdés ezzel a klímás mókával kapcsolatban:
Nagy ügy lenne átprogramozni?
Két módot tudok elképzelni: vagy valaki képes arra, hogy ami benne van,
azt átprogramozza, ha ez egyáltalán lehetséges, vagy kivágni belőle a
benne lévőt, és egy új ketyerét berakni.
Olyan sokmindent nem kell ennek tudnia. Hőfokszabályozó, a szelepek
megfelelő kapcsolgatása, kompresszor és hűtőventik vezérlése, a
beltérinél feszváltoztatós fordulatszámváltoztatás valami 3 fokozatban,
néhány védelmi funkció, ha az itt-ott mért hőmérsékletek kiesnek egy
adott tartományból egy bizonyos időn túl, akkor megállítja a rendszert,
bekapcsolási késleltetés, hogy mindenképpen a kapillárisnál leszuszogott
rendszer legyen elindítva, ne kelljen a kompresszornak nyomás alól
startolnia, meg ilyenek.
A dolog lényege egy ésszerűbb, esetleg kieg érzékelőn alapuló
leolvasztás megvalósítása lenne. Persze lehet, hogy nem olyan szar az,
amit eredetileg kitaláltak, csak ott ki van az esetek jelentős részénél
spórolva a külső hőfokérzékelő (csak 5 vezeték megy át: védővezet,
nulla, ventillátor, kompresszor, szelep), így a beltériben elhelyezett
hőfokérzékelők adataiból kell kitalálnia a cumónak, hogy kint már
hóember lett-e a szerkezetből vagy nem. Lehet, hogy előbb ezt kell
matatni, jobb-rosszabb hőcsatolást létrehozni vagy ilyesmi.
Az nem tetszik benne, hogy van, hogy kint tényleg hóemberré válik az
egész, másrészt van, hogy egyáltalán nem fagy semmi, de akkor is elindít
tök feleslegesen egy leolvasztási ciklust a jóég tudja, miért. Egy
kültéris érzékelős átprogramozásnál ez nem fordulhatna elő.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list