Re: Motor tekercszárlat kimérés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Sat Aug 25 00:46:05 CEST 2007


Olah, Gyorgy wrote:
> Én egy  200W körüli 12V trafóval adnék be felváltva a két tekercsnek.
> Mérném a másikból kijövö feszt. Amelyiken beadva a másikból semmi
> (alig) sem jön ki, az a zárlatos.
> De a kondenzátor megnőtt soros ellenállása is okozhat állvamaradást.
> A 60mikro ( picit kevesnek tűnik nekem) valami feliratból is látszik
> ?

Nem az első ilyen tipp, de látatlanban (kipróbálatlanul) is azt kell 
mondjam, hogy kevés esély van rá, hogy számottevő delej jön ki a másik 
tekercsen. Ezek pont 90 villamos fokra vannak egymástól, tehát ha 
elvileg tökéletesen sikerült a motor, akkor nulla delej jön ki álló 
forgórész mellett.

Úgy lehetne elképzelni, mintha volna egy kereszt alakú trafó, azaz 
mintha két sima köpenytrafót (aminek ugye középen van az oszlopa, 
kétoldalt meg a jármok), egymásra fektetném úgy, hogy elfordítom az 
egyiket 90 fokkal. Tehát kapok egy bekeretezett keresztet, tehát két, 
egymásre merőleges oszlopot.

Ha mindkét oszlopot megtekerem, és feltételezem, hogy minden elég 
szimmetrikus, akkor az egyiket meggerjesztve a másikon nulla fesz fog 
indukálódni, ha zárlatos, ha ép, mindegy.

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list