Re: Motor tekercszárlat kimérés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Sat Aug 25 00:40:08 CEST 2007


Libus wrote:

> Az áttekercselésen én is elgondolkodtam, mert akkor
> kapásból lehetne R407 gázt használni az R22 helyett... de

Ja, még valami. Asszem nem olyan egyszerű a gázáttérés. A kapilláris is 
függ attól, hogy milyen gázt használnak, meg talán az egész konstrukció. 
Ha egybe van a cucc, nincs leeresztve belőle a gáz, akkor úgy kéne 
hagyni. Persze a szétszedéskor járhattak el úgy, hogy minden le van 
tojva, és simán szétkötötték, hadd menjen el a gáz, úgyis rossz. Elvileg 
meg lehet csinálni, hogy csak jelentéktelen gáz szökjön el. Ha jól 
okoskodok, hűtés üzemmódot kell használni, és előbb elzárni az elmenő 
csapot, megvárni, míg a beltéri már nem tud egyáltalán hűteni, 
elpárolgott már az összes gáz belőle, a kompresszor meg beszívta, amit 
tudott, és akkor elzárni a másik oldalt is. Ami ekkor benne marad, 
viszonylag kis nyomáson (szívóoldali), és szobahőmérsékleten, az szinte 
jelentéktelen. Persze lehet, hogy ezt csak úgy lehet véghezvinni, ha 
direktbe kötik a kompresszort, vagy van valami szervíz üzem, különben 
lehet, hogy az automatika lekapcsolja.

Ha eleresztették a gázt, lehet, hogy feltölthető másféle gázzal, csak 
utána kéne járni. Én nem tudnám megmondani. Asszem nincs gond azzal, 
hogy marad az előzőből benne. Az R407 is már eleve egy keverék.

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list