Re: Motor tekercszárlat kimérés
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Sat Aug 25 00:40:08 CEST 2007
Libus wrote:
> Az áttekercselésen én is elgondolkodtam, mert akkor
> kapásból lehetne R407 gázt használni az R22 helyett... de
Ja, még valami. Asszem nem olyan egyszerű a gázáttérés. A kapilláris is
függ attól, hogy milyen gázt használnak, meg talán az egész konstrukció.
Ha egybe van a cucc, nincs leeresztve belőle a gáz, akkor úgy kéne
hagyni. Persze a szétszedéskor járhattak el úgy, hogy minden le van
tojva, és simán szétkötötték, hadd menjen el a gáz, úgyis rossz. Elvileg
meg lehet csinálni, hogy csak jelentéktelen gáz szökjön el. Ha jól
okoskodok, hűtés üzemmódot kell használni, és előbb elzárni az elmenő
csapot, megvárni, míg a beltéri már nem tud egyáltalán hűteni,
elpárolgott már az összes gáz belőle, a kompresszor meg beszívta, amit
tudott, és akkor elzárni a másik oldalt is. Ami ekkor benne marad,
viszonylag kis nyomáson (szívóoldali), és szobahőmérsékleten, az szinte
jelentéktelen. Persze lehet, hogy ezt csak úgy lehet véghezvinni, ha
direktbe kötik a kompresszort, vagy van valami szervíz üzem, különben
lehet, hogy az automatika lekapcsolja.
Ha eleresztették a gázt, lehet, hogy feltölthető másféle gázzal, csak
utána kéne járni. Én nem tudnám megmondani. Asszem nincs gond azzal,
hogy marad az előzőből benne. Az R407 is már eleve egy keverék.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list