Re: Motor tekercszárlat kimérés
Riba Zoltán
zriba at publicis.hu
Fri Aug 24 16:30:08 CEST 2007
Igen én is ezen agyaltam, de vajon a kevesebb az mennyi? Mennyi az
ami az esetleges más veszteségekből adódhat? Légrés a
forgórész és az állórész között nem számíthat?
Vagy ha úgy tekintek rá mint egy trafóra, akkor az egyik tekercs
lehet a primer a másik meg a szekunder? Ezt végül is lehet
szimulálni egy sima trafón is és akkor lehet következtetni, talán.
És ha fogok egy 110V-os megcsapolású trafót és azzal hajtom meg,
akkor vajon el kellene indulnia? Vagy ha legalább morog, akkor az
már sejtet valamit?
RZ
On Aug 24, 2007, at 4:01 PM, Moczik Gabor wrote:
> Riba Zoltán wrote:
>> Megküldöm egy teljesítmény hanggenerátorral a tekercseket,
>> miközben egy soros ellenálláson figyelem az áram jelalakját,
>> akkor abból lehetne valamilyen következtetést levonni szerintetek?
>> Hogyan nézne ki ez egy tekercszárlatos motor esetén?
>> Szinuszos vagy esetleg négyszög jellel mérjek?
>
> Szinusz, az aram-jelalak is valoszinuleg szinusz lesz, csak nem
> lesz 90 fok
> a fazistolas, hanem kevesebb. Menetzarlatos tekercset egy olyan
> trafokent
> lehet elkepzelni, aminek a szekunder tekercse rovidre van zarva, es ez
> transzformalodik at a "primer" oldalra, ami a ket kapocs amin mersz.
>
> --
> ((( Móczik Gábor )))--((( pm -> @ -> progzmaster -> . -> hu )))
> ((( Skype: moczik )))
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list