Re: "Kerékpár zárfény"
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Mon Aug 20 21:42:49 CEST 2007
vajk fekete wrote:
> kerekparozaskor az elosuly es a halott suly nagyon kulonbozoen
> viselkedik.
>
> 10kg hatizsakkal siman eltekerek, viszont egy 14 helyett 19 kilos
> bringa koneheznek tunik, es szenvedes vele az emelkedo.
Gondolom azért számít élősúlynak a hátizsák, mert azzal rá tudsz
tehénkedni a pedálra.
Itt azért nem lenne ez probléma, mert pont ennek az egész emelkedőügynek
a kiegyenlítése lenne a feladata. Tehát elég mackós aksi esetén, ami
legalább 1 percig tud mondjuk 100 wattot, ez igencsak megkönnyítené az
emelkedőt - annak fejében, hogy lefelé is jobb lenne dolgozni inkább, de
nem sokat.
Szóval jó esetben neked csak annyi melót kéne végezni, amennyit a sík
úton is kéne, nem kéne egyáltalán váltani egy sima városi jellegű lejtős
vagy emelkedős utcán. Így nézve a járulékos súly szerintem nem sokat
számítana. És érdekes látvány lenne kintről nézve is, hogy mész
egyenletesen, jön az emelkedő, semmi változás, mész ugyanolyan tempóban,
aztán jön a lejtő, ott is detto.
(Azért belátom, nem mindegy, mekkora ez a tempó. Pl egy 5m/s-es sebesség
egy akárcsak 10%-os emelkedőn egy 100kiló körüli össztömegnél már 500W
teljesítményigényt jelent, amiből megtermelnél mondjuk 200-at, tehát
kéne annak a ketyerónak 300W-ot is tudnia. Egy néhány Aó-s aksi nem is
tűnik illúzórikusnak (1 perc 300W-hoz 12V esetén fél amperórát venne
igénybe), de a hozzá tartozó hajtány el se tudom képzelni, hogy lenne
megoldva egy rendes bicikli formájú alkalmatosságon, nem robogó
kinézetűn.)
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list