Re: "Kerékpár zárfény"

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Mon Aug 20 21:42:49 CEST 2007


vajk fekete wrote:
> kerekparozaskor az elosuly es a halott suly nagyon kulonbozoen
> viselkedik.
>
> 10kg hatizsakkal siman eltekerek, viszont egy 14 helyett 19 kilos
> bringa koneheznek tunik, es szenvedes vele az emelkedo.

Gondolom azért számít élősúlynak a hátizsák, mert azzal rá tudsz 
tehénkedni a pedálra.

Itt azért nem lenne ez probléma, mert pont ennek az egész emelkedőügynek 
a kiegyenlítése lenne a feladata. Tehát elég mackós aksi esetén, ami 
legalább 1 percig tud mondjuk 100 wattot, ez igencsak megkönnyítené az 
emelkedőt - annak fejében, hogy lefelé is jobb lenne dolgozni inkább, de 
nem sokat.

Szóval jó esetben neked csak annyi melót kéne végezni, amennyit a sík 
úton is kéne, nem kéne egyáltalán váltani egy sima városi jellegű lejtős 
vagy emelkedős utcán. Így nézve a járulékos súly szerintem nem sokat 
számítana. És érdekes látvány lenne kintről nézve is, hogy mész 
egyenletesen, jön az emelkedő, semmi változás, mész ugyanolyan tempóban, 
aztán jön a lejtő, ott is detto.

(Azért belátom, nem mindegy, mekkora ez a tempó. Pl egy 5m/s-es sebesség 
egy akárcsak 10%-os emelkedőn egy 100kiló körüli össztömegnél már 500W 
teljesítményigényt jelent, amiből megtermelnél mondjuk 200-at, tehát 
kéne annak a ketyerónak 300W-ot is tudnia. Egy néhány Aó-s aksi nem is 
tűnik illúzórikusnak (1 perc 300W-hoz 12V esetén fél amperórát venne 
igénybe), de a hozzá tartozó hajtány el se tudom képzelni, hogy lenne 
megoldva egy rendes bicikli formájú alkalmatosságon, nem robogó 
kinézetűn.)

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list