Re: szintérzékelés csőben

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
Wed Aug 15 14:42:07 CEST 2007


En inkabb azt nem ertem, hogy optoval hogyan erzekelsz egy 5-8cm atmeroju csoben ritkasan repulo magot??

A nyalab nem lehet nagyobb mint a buzaszem, mert akkor csak reszleges takaras lenne. Ha meg akkora, akkor siman elkerulheti a szem.

vajk

----- Original Message ----
From: Acs Gabor <agabor at electrodesign.hu>
To: elektro at tesla.hu
Sent: Wednesday, 15 August, 2007 2:25:34 PM
Subject: Re: szintérzékelés csőben

És akkor a porral miért nincs gond?


Gábor

----- Original Message ----- 
From: "Várszegi Péter" <varszegi at kapos-net.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Wednesday, August 15, 2007 12:40 PM
Subject: Re: szintérzékelés csőben


Ez lesz a nyerő, csak féltem a por miatt, de akkor most bátran megcsinálom.

Köszönöm!

----- Original Message ----- 
From: "Milleschich János" <johnny at innomedesztergom.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Wednesday, August 15, 2007 6:58 AM
Subject: Re: szintérzékelés csőben


Szia Péter!

Sok ötlet elhangzott, voltak eredetiek is, de hidd el, nyugodtan csinálhatod
optokapu elven.
Bevált módszer, sokszorosan és sok éven át kipróbálva, sok ezer érzékelőn.
Kukorica és búza vetésre is alkalmas, és azokon a vetőgépeken is
használható, ahol a magot sürített levegő lövi be a földbe.

Nem fog elkoszolódni az érzékelő rész sem, és a csávázott mag is
biztonsággal vethető.
Egy a lényeg, hogy ne jelezzen minden kis balhéra, és a traktorban lehessen
látni a hibás helyek darabszámát is.
Ha minden szem mag kimaradását kijelzed trombitálva, garantáltan belevágják
a vasvillát.

Annak idején, még TTL áramkörökből szögeltük össze a vezérlőket a következő
módon.

Voltak gyűjtő dobozok, ezekben egy egy érzékelőhöz tartozott egy RS tároló,
amit a trakeszban lévő vezérlő egy közös jellel törölt.
Jöt a mag, ami visszabillentette a flip-flopot.
Az RS kimenetek be voltak kötve egy párhuzamos soros átalakítóba, amit
kérésre ( 3-5 sec. időnként ) a trakesz lekérdezett.

Jelzés ( hang ) csak akkor volt, ha valamelyik csatorna öt lekérés óta nem
jelzett magot.
Ezzel nem fog üvöltözni a hangszóró, és ha valamelyik érzékelő éppen nem
jelzett a mag ellenére, akkor sincs baj.
A trakeszos pedig mindig látta a hibás helyek darabszámát, és döntött, hogy
megáll-e, vagy nem.

Tudom nagyon laza megoldásnak tűnik ( mert nem tuti, hogy mionden egyes
belőtt magot érzékel ) de a gyakorlatban nagyon jól bevált.
A trakesz pilótáját nem szabad idegbeteggé tenni az állandó hangjelzésekkel,
és mivel úgyis Ő mond majd véleményt a gépedről, nem az agronómus, ezért meg
kell kedveltetni a vasat.
Persze, ha eldugult a csoroszlya, azt viszont biztonsággal jelzi. ( még
előtte )

Most látom , hogy úgy írtam, mintha még olyan sok TSZ, vagy Állami Gazdaság
lenne :-))

Üdv  János

Ui: A TTL IC-ket csak azért említettem, mert annak idején azzal ment.
        Most már akár minden érzékelőhöz tehető egy kis okosság, de a
riasztási módszert szerintem érdemes betartani, mert nagyon lehiggadtak a
versenyzők, amikor nem csipogott a szerkezet minden egyes mag kimaradásánál.


-----------------------------------------
          elektro[-flame|-etc]


-- 
No virus found in this incoming message.
Checked by AVG Free Edition.
Version: 7.5.476 / Virus Database: 269.11.19/953 - Release Date: 2007.08.14.
17:19

-----------------------------------------
          elektro[-flame|-etc]

 _____________ NOD32 2463 (20070815) Információ _____________

Az üzenetet a NOD32 antivirus system megvizsgálta.
http://www.nod32.hu


-----------------------------------------
          elektro[-flame|-etc]







      ___________________________________________________________ 
Want ideas for reducing your carbon footprint? Visit Yahoo! For Good  http://uk.promotions.yahoo.com/forgood/environment.html


More information about the Elektro mailing list