HW kulcs szeruség
Erdos Zoltan
silverst at t-online.hu
Sun Aug 12 21:47:06 CEST 2007
Elmeselek egy vedelmet, kb 20 eves.. akkor csinaltam azt commodore-on, hogy:
a floppy nem legalis savjan szinkron nelkul felirt kis blokk (a masik
sav szinkronjahoz idozitett) olvasodott be a meghajtoba, valamint
ugyanez a kodreszlet volt (invertalva) a gep memoriajaban is.
a floppy, miutan betoltotte a rendes programot, atvaltott erre es szepen
rangatta a madzagot, amit a gep figyelt es viszontrangatott..
de nem akarmit, hanem ezt a kodmezot szepen bitrol bitre.. aa floppy meg
belul komparalta.. es ha jo volt, ment tovabb a jatek, ha nem, resetelt.
namost megtorni nem lehetett, mert akkor mas kod megy at es reset..
ha pedig nem tori meg, akkor a kodreszlet szepen ved... es onmagat is..
meg lehet torni, de nem egyszeru... ugyanis kozben ugyanez a rutin vegzi
az adatatvitelt is (a betoltes erdemi resze) illetve a kidekodolast is..
igaz, egy pc, plane windows szintjen ez a bitfaragas mar igen nehez, de
nem megoldhatatlan... :-)
Szlifka Tibor wrote:
>>Az a tuti ha a kicsomagolo rutin jon az MCUbol :) ami jol vedett debug
>>ellen. Mondjuk PC-n egy lap 4kb, de ez rengeteg hely!! Ennyi helyen
>>elveszik a program :)
>
>
> Sokan a már működő progit fagyasztják be és törik fel, ahol már átjött a kicsomagoló rutin, ki is csomagolt, stb. Pl. SoftICE az egyik kedvenc. Ezután a memóriából kimenthető a teljes progi mindenestül. Az én képességeimet ez ugyan meghaladja, de egy gyakorlott crackernek nem probléma. Mióta láttam ezt a progit működés közben, nem tudom mi lenne a jó megoldás. Ill. talán még az, hogy laponként csomagolja ki és futtatja, így mindig csak egy lap van épp kicsomagolva a memóriában, na ennek a visszafejtéséhez már elég mazochistának kell lenni, de a kódot is eleve assemblyben kell ehhez megírni, ami ugye mostanság nem túl elterjedt. Ennek ellenére ez talán elég hatásos védelem lehet, feltéve, ha a kicsomagoló rutin is védve van debug ellen...
>
>
More information about the Elektro
mailing list