Ipari busz elkepzeles
Moczik Gabor
pm at progzmaster.hu
Sat Sep 16 19:57:30 CEST 2006
Huszti Andras wrote:
> Elore mondom nem vagyok ipari szakember. De azt mondta az automatika
> tanarunk, hogy ami az iparban nem 24V az mar valami extrem tapfesz.
>
> Szerintem erdemes lenne a 24V-ot tartani.
Igen, de egy ossze-vissza rangatott 24V-os buszra ugyse lehetne semmit
direktben kotni, mert vagy zavarna a kommunikaciot, vagy a kommunikacio
zavarna az eszkozt.
Nagyobb tapsinrol meg elo lehet allitani rendes szurt, stabilizalt 24V-ot
helyileg egy berendezesben.
A masik indok amiert nagyobb tapfesz jobb, hogy ugyanahhoz a teljesitmenyhez
kisebb aram kell, vekonyabb vezetek, kisebb fesz eses, kevesebb gond a
csatlakozok kivalasztasa, azok atmeneti ellenallasa...
A hatranya, hogy tap IC-k tobbnyire 40V-nal veget ernek, a HV verziokat meg
aranyrudakban merik, de imho egy alkalmas FET+SMPS kontroller bevalt
kapcsolastechnikaval csodakra kepes.
Mondjuk nem kotelezo 48V, lehetne 32..38V is :-)
Erdekes lenne kiprobalni, de kozben erosen elbizonytalanodtam a dolog
letjogosultsagan, miutan az UTP kabelt mar 50-70 Ft/m aron lehet venni, igy
ketseges hogy megeri-e egy ilyen busz meghajtofokozata alkatreszarban, a
fejlesztest nem is szamolva.
--
((( Móczik Gábor )))--((( pm -> @ -> progzmaster -> . -> hu )))
((( Skype: moczik )))--((( Website: http://www.progzmaster.hu )))
More information about the Elektro
mailing list