Ipari busz elkepzeles

Moczik Gabor pm at progzmaster.hu
Sat Sep 16 19:57:30 CEST 2006


Huszti Andras wrote:
> Elore mondom nem vagyok ipari szakember. De azt mondta az automatika
> tanarunk, hogy ami az iparban nem 24V az mar valami extrem tapfesz.
> 
> Szerintem erdemes lenne a 24V-ot tartani.

Igen, de egy ossze-vissza rangatott 24V-os buszra ugyse lehetne semmit 
direktben kotni, mert vagy zavarna a kommunikaciot, vagy a kommunikacio 
zavarna az eszkozt.

Nagyobb tapsinrol meg elo lehet allitani rendes szurt, stabilizalt 24V-ot 
helyileg egy berendezesben.

A masik indok amiert nagyobb tapfesz jobb, hogy ugyanahhoz a teljesitmenyhez 
kisebb aram kell, vekonyabb vezetek, kisebb fesz eses, kevesebb gond a 
csatlakozok kivalasztasa, azok atmeneti ellenallasa...

A hatranya, hogy tap IC-k tobbnyire 40V-nal veget ernek, a HV verziokat meg 
aranyrudakban merik, de imho egy alkalmas FET+SMPS kontroller bevalt 
kapcsolastechnikaval csodakra kepes.

Mondjuk nem kotelezo 48V, lehetne 32..38V is :-)

Erdekes lenne kiprobalni, de kozben erosen elbizonytalanodtam a dolog 
letjogosultsagan, miutan az UTP kabelt mar 50-70 Ft/m aron lehet venni, igy 
ketseges hogy megeri-e egy ilyen busz meghajtofokozata alkatreszarban, a 
fejlesztest nem is szamolva.


-- 
((( Móczik Gábor  )))--((( pm -> @ -> progzmaster -> . -> hu  )))
((( Skype: moczik )))--((( Website: http://www.progzmaster.hu )))



More information about the Elektro mailing list