kopogásérzékelő
charles hoss
dexter at bekesnet.hu
Tue Oct 3 22:07:07 CEST 2006
Moczik Gabor wrote:
>charles hoss wrote:
>
>
>>>Amikor tul nagy a terheles (pl. 5-osben 50-nel dombon felfele), akkor is
>>>kopogas keletkezik. Ilyenkor mi tortenik ami normal uzemben nem?
>>>A kopogaserzekelo jele alapjan ilyenkor az ECU csokkenteni szokta az
>>>elogyujtast, de miert is?
>>>
>>>
>>>
>>>
>>nem novelni szokta ? ha csokkenene akkor eleg furcsa helyzet lenne - ha
>>mar egyszer brobbant , akkor nehez utolag visszamenni es begyujtani elotte .
>>
>>
>
>Arra a periodusra vonatkozoan mar persze nehez, de a kovetkezore lehet.
>Ha noveli az elogyujtast akkor meghamarabb fogja begyujtani a kevereket,
>ettol meginkabb nem fogja elerni a dugo a holtpontot mire nyomas keletkezik
>a hengerben, tehat a motor mozgasa ellen dolgozik.
>
>
igen , de az eges hatekonysaga ilyenkor aldozatul esik a motortuningnak
- nem lehet olyan motort csinalni ami nem detonal , ezert korabban kell
begyujtani hogy az eges a leheto legutolso pillanatban fusson le ,
mielott elerne a nyomas azt az erteket ahol mar detonal .
ezert szeretem az alacsonyfordulatu motorokat - ott nagyon kicsi
elogyujtas eleg .
bye
dexter
More information about the Elektro
mailing list