kopogásérzékelő

charles hoss dexter at bekesnet.hu
Tue Oct 3 22:07:07 CEST 2006


Moczik Gabor wrote:

>charles hoss wrote:
>  
>
>>>Amikor tul nagy a terheles (pl. 5-osben 50-nel dombon felfele), akkor is 
>>>kopogas keletkezik. Ilyenkor mi tortenik ami normal uzemben nem?
>>>A kopogaserzekelo jele alapjan ilyenkor az ECU csokkenteni szokta az 
>>>elogyujtast, de miert is?
>>>
>>>
>>>      
>>>
>>nem novelni szokta ? ha csokkenene akkor eleg furcsa helyzet lenne - ha 
>>mar egyszer brobbant , akkor nehez utolag visszamenni es begyujtani elotte .
>>    
>>
>
>Arra a periodusra vonatkozoan mar persze nehez, de a kovetkezore lehet.
>Ha noveli az elogyujtast akkor meghamarabb fogja begyujtani a kevereket, 
>ettol meginkabb nem fogja elerni a dugo a holtpontot mire nyomas keletkezik 
>a hengerben, tehat a motor mozgasa ellen dolgozik.
>  
>
igen , de az eges hatekonysaga ilyenkor aldozatul esik a motortuningnak 
- nem lehet olyan motort csinalni ami nem detonal , ezert korabban kell 
begyujtani hogy az eges a leheto legutolso pillanatban fusson le , 
mielott elerne a nyomas azt az erteket ahol mar detonal .
ezert szeretem az alacsonyfordulatu motorokat - ott nagyon kicsi 
elogyujtas eleg .
bye
dexter




More information about the Elektro mailing list