kopogásérzékelő

charles hoss dexter at bekesnet.hu
Tue Oct 3 20:40:17 CEST 2006


Moczik Gabor wrote:

>charles hoss wrote:
>  
>
>>igen , azzal merik , specialis frekiszurovel - a normal mukodes soran 
>>alacsony , kopogasos eges eseten magas frekis zorej keletkezik - talan 
>>tobb is - szerintem ezt egy uvegtoreserzekelo frekimenetevel lehet 
>>    
>>
>
>A kocsikban a kopogas erzekelo egy piezo valami, nem?
>Vegul is az hardveresen megoldja a felulatereszto szuro funkciojat...
>  
>
igen . teljesen .

>>detektalni - a nepnyelv "szelepcsorgesnek" hivta , nem veletlenul
>>    
>>
>
>Miert, a szelepek zorognek ilyenkor?
>  
>
dehogy . csak magas csorgo hangja van a motornak a random kialakulo kis 
frontok miatt , mert ezek lenyegesen nagyobb frekivel zorognek .

>En ugy tudtam, hogy akkor kopog a motor, ha az egesterben az uzemanyag nem 
>eg hanem robban. Ez utobbinak sokkal nagyobb a tagulasi sebessege mint a 
>normal uzem kozbeni egesnek, ettol kopog. Ez tortenik ha tul nagy a 
>kompresszio az uzemanyag oktanszamahoz, ongyulladas keletkezik.
>  
>
igen , de a magyar "kopog" szo nem fejezi ki a detonacios eges 
hanghatasat - a motor ilyenkor csorog - csak abban meg nincs benne a 
detonacios eges ereje es rombolo hatasa . szoval nem jo ez sehogy .

>Amikor tul nagy a terheles (pl. 5-osben 50-nel dombon felfele), akkor is 
>kopogas keletkezik. Ilyenkor mi tortenik ami normal uzemben nem?
>A kopogaserzekelo jele alapjan ilyenkor az ECU csokkenteni szokta az 
>elogyujtast, de miert is?
>  
>
nem novelni szokta ? ha csokkenene akkor eleg furcsa helyzet lenne - ha 
mar egyszer brobbant , akkor nehez utolag visszamenni es begyujtani elotte .

bye
dexter




More information about the Elektro mailing list