Nya'ri Viktor office at flexelec.hu
Tue Oct 3 18:18:33 CEST 2006


>>Az út mellé sem lehet beásni valamit a földbe?
>>Egy érzékeny mikrofon (talajmikrofon), rezgésérzékelő, piezzo, bármi... 
>>egy pici elektronikával, ami meghatározott szint felett egy indító jelet 
>>ad a táblának. Arra kell bekalibrálni, hogy egy autó indítsa, de egy 
> 
> 
> Szerintem nehez lesz ezt igy kalibralni. Egy busz vagy traktor lehet hogy 
> 100m-rol beinditja es lehet hogy csak 30-cal megy, egy luxus auto meg lehet 
> hogy 50m-rol sem.

Félreértettél.
Nem a tábla mellé, hanem a táblától 50 m-re kell leásni, és úgy 
bekalibrálni, hogy annak +-5 m-es körzetében érzékeljen, akár traktor, 
akár SEL600
Tehát nem 50 m-ről kell érzékelnie, hanem közvetlen közelről.


>>Jelet adhatja rádión is, egy rövid kis adatcsomagot. Így egy megfelelő 
>>lithium elemmel hónapokig, vagy évekig is elműködhet.
> 
> 
> Nem hinnem. Attol fugg mekkora a forgalom. Ha nagyon kicsi, akkor esetleg, 
> de a radiozas sokat fogyaszt.

Számolj egy kicsit.
Fogyasszon mondjuk 100mA-t adáskor. 12V-ról az már >1W, hujujuj, azzal 
már kenyáig adja a jelet :)
n-szeres redundanciával is bőven elég az 1000 bit adása.
10 kBaud-on ez 0.1 sec, utána szundi.
Akkor ez 100mA, 0.1 sec az annyi mint 2.7 uAh

Menjen 24 órás átlagban 5 autó/perc.
Ez 7200 autó/24h

2.7uAh x 7200 = 0.02Ah a napi fogyasztása a rádiónak.

Egy darab 2Ah aksival is elmegy 3 hónapig.
Ez egy 7Ah-ás aksival

Ja, a rezgésérzékelőt meg meg lehet csinálni 1-2 uA-es fogyasztásúra, 
szal nem az lesz a szűk keresztmetszet a fogyasztásnak.




More information about the Elektro mailing list