翽
Nya'ri Viktor
office at flexelec.hu
Tue Oct 3 18:18:33 CEST 2006
>>Az út mellé sem lehet beásni valamit a földbe?
>>Egy érzékeny mikrofon (talajmikrofon), rezgésérzékelő, piezzo, bármi...
>>egy pici elektronikával, ami meghatározott szint felett egy indító jelet
>>ad a táblának. Arra kell bekalibrálni, hogy egy autó indítsa, de egy
>
>
> Szerintem nehez lesz ezt igy kalibralni. Egy busz vagy traktor lehet hogy
> 100m-rol beinditja es lehet hogy csak 30-cal megy, egy luxus auto meg lehet
> hogy 50m-rol sem.
Félreértettél.
Nem a tábla mellé, hanem a táblától 50 m-re kell leásni, és úgy
bekalibrálni, hogy annak +-5 m-es körzetében érzékeljen, akár traktor,
akár SEL600
Tehát nem 50 m-ről kell érzékelnie, hanem közvetlen közelről.
>>Jelet adhatja rádión is, egy rövid kis adatcsomagot. Így egy megfelelő
>>lithium elemmel hónapokig, vagy évekig is elműködhet.
>
>
> Nem hinnem. Attol fugg mekkora a forgalom. Ha nagyon kicsi, akkor esetleg,
> de a radiozas sokat fogyaszt.
Számolj egy kicsit.
Fogyasszon mondjuk 100mA-t adáskor. 12V-ról az már >1W, hujujuj, azzal
már kenyáig adja a jelet :)
n-szeres redundanciával is bőven elég az 1000 bit adása.
10 kBaud-on ez 0.1 sec, utána szundi.
Akkor ez 100mA, 0.1 sec az annyi mint 2.7 uAh
Menjen 24 órás átlagban 5 autó/perc.
Ez 7200 autó/24h
2.7uAh x 7200 = 0.02Ah a napi fogyasztása a rádiónak.
Egy darab 2Ah aksival is elmegy 3 hónapig.
Ez egy 7Ah-ás aksival
Ja, a rezgésérzékelőt meg meg lehet csinálni 1-2 uA-es fogyasztásúra,
szal nem az lesz a szűk keresztmetszet a fogyasztásnak.
More information about the Elektro
mailing list