Re: Ólomakku szulfátlanító

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Tue Nov 28 17:07:43 CET 2006


janika wrote:

> Most akkor mennyire szabad tölteni az autóakkut
> biztonságosan? 14,4? 15,6?
> Mert az én autómban 14,6-14,8 V-ot mérek az akksi sarkain
> alapjáraton, és ez nem változik a fordulatszámmal. De ha
> bekapcsolom a világítást (tompított) lemegy 14,4-re.
> Mi a véleményetek? Paranoiás vagyok, vagy a generátorom
> haldoklik?

Nem, nincs semmi baja, ez a legjobb működés, ami lehetséges, max vagy sok 
egy kicsit a fesz (zárt aksi hamar kimúlik), vagy nem jó a műszer. :-)

Cikisek ezek a kéziműszerek különben. Volt egy viszonylag drága példányom, 
aminek a segítségével belőttem több áramforrást, pl áramkorlátot söntjel 
méréssel.

Aztán amikor egy jó forró nyáron megfőzték az egyiket, és visszakerült, 
kiderült, hogy amit azzal a műszerrel 60mV-nak mértem, az a valóságban több, 
mint 66mV volt, ennek megfelelően amit ők 1000A-nek néztek, az 1100A fölött 
volt.

Jó lenne valami kapható tuti biztos referenciafeszt venni. Bár most már van 
több ilyen-olyan műszerem, és ezek meglehetősen azonosat mutatnak, már 
jobban bízom benne, de tényleg nagyon meg lehet szívni.

Olyan biztosan nincs, hogy egy aksin a fesz bő 15V, netán 15,6, és nem 
pezseg vagy csak épphogy.

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list