Ólomakku szulfátlanító

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Mon Nov 27 12:00:24 CET 2006


Mészáros Dániel wrote:

>Nekünk van egy nagyobbik forex készülék, az nem az amiről beszéltek, hanem 
>egy komplett töltő+szulfátlanító. Tényleg működik, nagyon jó dolog. Azt 
>csinálja hogy megtölti az akksit egy nagy impulzussal, és utána rásüt egy 
>söntöt, ezt jó sokáig ismétli, és 10-15 óra után sokkal jobbak lesznek a 
>régi akksik. Én látok a kicsiben is fantáziát, nem hagyja a használat 
>nélküli akksit punnyadni, hanem dolgoztatja és így talán tényleg nem rakódik 
>le.
>  
>
a dolog fraktaltermeszetu - az aramlo toltes ionokban van es a lemezek 
feluleten reteget kepeznek - ez lassu felrakodasnal sima reteg , nagy 
toltesi aramoknal nagy feluletu hopihe szeru mintat kovet - igy a belso 
ellenallas no ha aprankent toltogeted - a kapacitas megvan , de meg 
lehet formazni - durvan meghuzva lerobbanthato a reteg .

>Az elméleted jó lenne, de szerintem az akksigyártók/forgalmazók is 
>képviselnek akkora lobbit hogy nem törekednek a tökéletesre. Pl. egy komoly 
>töltő mindenféle szuper karakterisztikákkal tölt, miközben az autóban csak 
>durrantja a generátor mint az őrült, és pl. akksis ürgétől hallottam hogy a 
>VW csoport bizonyos autóiban csak 13.8-ra tölti az akksit a generátor, 
>  
>
a starved electrolite akkukat nem szabad feljebb tolteni . a mitsubishi 
pl 14.5-re tolt , igy abban meg a spiralcellasok halnak ido elott - 
elfogy beloluk a le es kesz .
a toltofeszt az akkutipushoz kell meretezni .

>emiatt sosincs feltöltve és hamarabb tönkremegy. Hogy miért? Mert szarnak rá 
>nagyívben, és mert 14.4-nél kiégne az első H1 izzó, mert ezek is így vannak 
>tervezve, és nem bírtják a feszt. Utólag egy 1.5m-es vezetékkel meg szokták 
>toldani a kábelét (a gyári szervízben a 10MFt-os autóban!) és utána jó, mert 
>esik annyit a feszkó. No komment...
>
iparos technika :(

ha valaki akar egy kis horrort olvasni , akkor az utolso embedded 
muse-ban van egy cikk egy bentley-rol .

bye
dexter




More information about the Elektro mailing list