Re: kapunyitó motor
JanosVarga
javarga at externet.hu
Sun Nov 12 18:32:46 CET 2006
Megmértem az enyémen. Ez 300W-os és 71 Ohm mindkét tekercs.
Udv, vj.
----- Original Message -----
From: "Délczeg Ferenc" <fdelczeg at gmail.com>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Sunday, November 12, 2006 5:28 PM
Subject: Re: kapunyitó motor
2006/11/12, jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>:
>
> Zsolt wrote:
> > én meg úgy gondolom, hogy az egyik a segéd fázis és ezek mindig
> > eltérnek egymástól.
> > az irányváltást meg a tekercs végek felcserélésével oldják meg.
>
> Igazad van, ez is lehetséges módi. Ki kell próbálni, ha már nincs kéznél
> component testeres szkóp.
>
> A motorból mint az eredeti levélben írtam :-) 3 kábel jön ki. A tekercsek
végeinek a felcserélését nem lehet
elvégezni. Ahoz mindkét tekecs mindkét vége ki kelle legyen vezetve.
Ezek a motorok szakaszos üzemre lettek tervezve és kis teljesítményüek,
szerintem nem nagy gond, ha a fő és a segéd fázis egyforma huzalból van
tekerve.
Van itt nekem egy zsalumozgató szervó, ugyanaz mint a kapumozgató csak
kicsiben, abból is három kábel jön ki, a közös, illetve a két tekercs másik
végei. Ez tartalmazza a kondit is, amely a tekercsek másik végei közé van
bekötve. A vezérlés egyszerű: a közös megy a nullra, a fázis megy az
valamelyik tekercs másik végére, attól függően, hogy merre akarom forgatni a
motort.
Rámértem ohmmérővel, a két tekercs ellenállása egyforma, 10 Kohm, ez egy
220V-os és 5 VA-es motor, régebbi darab.
--
Üdv: Délczeg Ferenc
-----------------------------------------
elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list