fordulat meres

Nagy Tibor eltib at monornet.hu
Tue May 30 11:39:16 CEST 2006


> érzékelni. :-) (Ventillátorlapát hatása, amint annak az éle elhalad valami
> mellett, ami teljes hosszában párhuzamos vele. Ezért van, hogy a 
> ventillátorok védőrácsainak a radiális elemeit úgy kell kialakítani, hogy ne
> legyen a lapátok közeli élével párhuzamos. Vagy a lapát ívelt, vagy a rács
> megfelelő elemei.)

Nocsak, nem idevág, de ez új infó. Thx! A mikrofonos lehet jó ötlet
olyan szempontból, hogy a felni gondolom a rajta levő nyílások miatt
eleve ad valamilyen hangot, de tudásom kicsi ahhoz, hogy ezt egy DS
procba vezessem feldolgozás gyanánt.

> Optikai módi lehetne pici prizmák felszerelése, amiket ócsó lézerrel lehetne
> megvilágítani, és a vevő persze ugyanott van. Ha mocskos a helyszín, a
> prizmákat lehet időnként spriccelni valamivel. A lézer és vevője lehet
> sokkal messzebb, nem kell mocskosnak lennie. Akár csövön át is nézheti az
> adott pontot.

Igen, gondolkodtam rajta, de ez csak fix felfüggesztésnél működik.
Persze én írtam, hogy vehetjük fixnek:) A tükröt elvetettem mert az
nem jó, de a prizma elvileg mindig ad vissza valamekkora jelet a
vevőbe, még ha nem is merőlegesen áll a nyalábra. Azon gondolkodtam
közben, hogy magán a felni résein is lehetne optoval mérni, hiszen a
kerék sohasem fordul el 90fokban. Persze ekkor nem reflexiós optoval, hanem
kapuval, de ez macera.

Köszi a tippeket,
egyenlőre még a tengelyvonal feletti mágneses érzékelés vezet:)

-- 
 tib




More information about the Elektro mailing list