orvenyaramu kuplung

charles hoss dexter at bekesnet.hu
Sat May 27 23:03:05 CEST 2006



Hofferek Attila wrote:
> charles hoss wrote:
>>> Ennel nagyobb hatasfoku egy szimpla ward-leonard hajtas, nem?
>>
>> az milyen ? nem talaltam ra a net-en a leirasara .
> 
> Vonatokban szeretik (szerettek) hasznalni, a dizel egy
> generatort hajt, aztan arrol hajtanak villanymotort
> persze szabalyozottan, finoman lehet adagolni az energiat
> a hajtason kerestul.

aha - ezt ismertem , csak a neve uj :)

> Amugy meg egy rovidrezart soros gerjesztesu dc motor
> nem lenne jo? A forgoreszet hajtod pl, es az alloreszen veszed le a
> nyomatekot, persze ilyenkor mindket fele forog a motornak,
> kis csuszassal. Rovidzar helyett lehetne itt is adagolni a
> naftat, a vege ugyis rovidzar lenne, teljes ,,gozon''

magneses csatolas siman megteheti - de akkor is kelleni fog a 
vegteljesitmenynel a centrifugalkuplung .

egyebkent nezegetem ezt a linket
http://history.nasa.gov/SP-4219/Chapter1.html

es ugy latom hogy ez egy legellenallast csokkento motorburok - csak nem 
latom hogy hogyan mukodhetne - vagy mit szolgalna tololegcsavarokon - 
itt a pilotat kene egy fekvo pozba rogziteni , es ugy learamvonalazni a 
rendszert , mert a blokk legellenallasa elenyeszo a pilotahoz kepest - 
raadasul a sikloernyo sebessegtartomanyan meg a linearis legellenallas a 
jellemzo - mit 150 merfold felett mar maskepp alakul a hatasfok , 
aerodinamika .

bye
dexter




More information about the Elektro mailing list