orvenyaramu kuplung
charles hoss
dexter at bekesnet.hu
Sat May 27 23:03:05 CEST 2006
Hofferek Attila wrote:
> charles hoss wrote:
>>> Ennel nagyobb hatasfoku egy szimpla ward-leonard hajtas, nem?
>>
>> az milyen ? nem talaltam ra a net-en a leirasara .
>
> Vonatokban szeretik (szerettek) hasznalni, a dizel egy
> generatort hajt, aztan arrol hajtanak villanymotort
> persze szabalyozottan, finoman lehet adagolni az energiat
> a hajtason kerestul.
aha - ezt ismertem , csak a neve uj :)
> Amugy meg egy rovidrezart soros gerjesztesu dc motor
> nem lenne jo? A forgoreszet hajtod pl, es az alloreszen veszed le a
> nyomatekot, persze ilyenkor mindket fele forog a motornak,
> kis csuszassal. Rovidzar helyett lehetne itt is adagolni a
> naftat, a vege ugyis rovidzar lenne, teljes ,,gozon''
magneses csatolas siman megteheti - de akkor is kelleni fog a
vegteljesitmenynel a centrifugalkuplung .
egyebkent nezegetem ezt a linket
http://history.nasa.gov/SP-4219/Chapter1.html
es ugy latom hogy ez egy legellenallast csokkento motorburok - csak nem
latom hogy hogyan mukodhetne - vagy mit szolgalna tololegcsavarokon -
itt a pilotat kene egy fekvo pozba rogziteni , es ugy learamvonalazni a
rendszert , mert a blokk legellenallasa elenyeszo a pilotahoz kepest -
raadasul a sikloernyo sebessegtartomanyan meg a linearis legellenallas a
jellemzo - mit 150 merfold felett mar maskepp alakul a hatasfok ,
aerodinamika .
bye
dexter
More information about the Elektro
mailing list