orvenyaramu kuplung

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
Fri May 26 22:06:56 CEST 2006


Móczó Levente wrote:

> 15 Nm, 9000 fordulaton mekkora veszteseg lenne ezen a jatekon????

Ezt így nem lehet tudni. Ami kell hozzá, az a szlip, vagy a fordulatszám 
különbség és annak a nyomatékfüggése.

A veszteségi teljesítmény = a szögsebesség-különbség szorozva a nyomatékkal. 
Mivel a szögsebességek különbsége arányos a nyomatékkal (legyen az 
arányossági tényező K, tehát delta omega = K*nyomaték, ezért 
P=K*(nyomaték)^2.

> Az ui nem baj, ha a fordulaton ejt, ha pontosan kalkulalhato a
> merteke.
> A kerdes az, vajon mekkora teljesitmenyt fut el az ember,
> feleslegesen..

Sőt, gondolom, még ez se lenne vészes, mármint fogyasztásban, ha mondjuk 
csak 5% esik, de az már ciki, ha ezt a hőt nem tudod az adott szerkezeti 
elemből kihozni.

> Egyebkent az egesz project pont emiatt a lassan lecsuszo magnes miatt
> jutott az eszembe.

Igen, értettem.

> Arra gondoltam, ha ekkora erok lepnek fel, akkor nem lehet nagy a
> slip, ergo nem sok teljesitmeny megy veszendobe.. Nehany %
> elvesztitett teljesitmeny nem nagy ar. 10% mar nem jarhato.

Az a gyanúm, hogy nem a mágneses módi lenne a jó megoldás, hanem valami 
olajos, ahol az olaj melegszik, de azt bele lehet vezetni valami pici 
hűtőbe, és ugye ott van huzat bőven...

Habár a fene tudja. Lehet, hogy a mágneses módi is megy, csak több vékony 
mágnes kéne, meg több korong párhuzamosan. És ha pörögnek, mint állat, akkor 
onnan is kijöhet a hő. Ez tulajdonképpen egy aszinkron motor elve. Ha 
belegondolsz, így is működik. A forgó mágnesek testesítik meg az 
aszinkronmotor tekercsei által létrehozott forgó mágneses teret. A forgórész 
kevéssel marad csak le ettől, de mindig lemarad, és ezért melegszik. Nem 
szokott szétmelegedni, pedig vannak zárt motorok is, amikről csak kívül, a 
bordázaton viszik le a hőt.

Lehet, hogy így is lehetne csinálni. Egy alkalmas motort kibelezni, a 
tekercsek és a hozzájuk tartozó vastest helyére berakni a mágneseket. Vagy, 
ha van delej, a tekercseket egyenárammal (kis fesz kell ilyenkor) 
meggerjeszteni, és kész is. Csak gyanús, hogy a nyomaték így is kevés lesz, 
amit képes átvinni. A kellő nyomatékú motor nehezebb lenne, mint az egész 
hóbelevanc.

Szóval mégiscsak az autós kuplungok (hidraulikus csodák) világában kéne 
szétnézni.

hjozsi 




More information about the Elektro mailing list