orvenyaramu kuplung
jhidvegi
jhidvegi at startadsl.hu
Fri May 26 22:06:56 CEST 2006
Móczó Levente wrote:
> 15 Nm, 9000 fordulaton mekkora veszteseg lenne ezen a jatekon????
Ezt így nem lehet tudni. Ami kell hozzá, az a szlip, vagy a fordulatszám
különbség és annak a nyomatékfüggése.
A veszteségi teljesítmény = a szögsebesség-különbség szorozva a nyomatékkal.
Mivel a szögsebességek különbsége arányos a nyomatékkal (legyen az
arányossági tényező K, tehát delta omega = K*nyomaték, ezért
P=K*(nyomaték)^2.
> Az ui nem baj, ha a fordulaton ejt, ha pontosan kalkulalhato a
> merteke.
> A kerdes az, vajon mekkora teljesitmenyt fut el az ember,
> feleslegesen..
Sőt, gondolom, még ez se lenne vészes, mármint fogyasztásban, ha mondjuk
csak 5% esik, de az már ciki, ha ezt a hőt nem tudod az adott szerkezeti
elemből kihozni.
> Egyebkent az egesz project pont emiatt a lassan lecsuszo magnes miatt
> jutott az eszembe.
Igen, értettem.
> Arra gondoltam, ha ekkora erok lepnek fel, akkor nem lehet nagy a
> slip, ergo nem sok teljesitmeny megy veszendobe.. Nehany %
> elvesztitett teljesitmeny nem nagy ar. 10% mar nem jarhato.
Az a gyanúm, hogy nem a mágneses módi lenne a jó megoldás, hanem valami
olajos, ahol az olaj melegszik, de azt bele lehet vezetni valami pici
hűtőbe, és ugye ott van huzat bőven...
Habár a fene tudja. Lehet, hogy a mágneses módi is megy, csak több vékony
mágnes kéne, meg több korong párhuzamosan. És ha pörögnek, mint állat, akkor
onnan is kijöhet a hő. Ez tulajdonképpen egy aszinkron motor elve. Ha
belegondolsz, így is működik. A forgó mágnesek testesítik meg az
aszinkronmotor tekercsei által létrehozott forgó mágneses teret. A forgórész
kevéssel marad csak le ettől, de mindig lemarad, és ezért melegszik. Nem
szokott szétmelegedni, pedig vannak zárt motorok is, amikről csak kívül, a
bordázaton viszik le a hőt.
Lehet, hogy így is lehetne csinálni. Egy alkalmas motort kibelezni, a
tekercsek és a hozzájuk tartozó vastest helyére berakni a mágneseket. Vagy,
ha van delej, a tekercseket egyenárammal (kis fesz kell ilyenkor)
meggerjeszteni, és kész is. Csak gyanús, hogy a nyomaték így is kevés lesz,
amit képes átvinni. A kellő nyomatékú motor nehezebb lenne, mint az egész
hóbelevanc.
Szóval mégiscsak az autós kuplungok (hidraulikus csodák) világában kéne
szétnézni.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list