orvenyaramu kuplung

Attila Sass attila.sass at palettainvent.hu
Fri May 26 13:41:00 CEST 2006


Az automata váltós autóban tudtommal most is állandó slip-el rendelkező
kuplung van, csak az olajos. Gázfröccsnél nyilván nő a slip, de a
nyomaték is.

De szerintem olyan értelemben nem lenne rossz, hogy a kuplung
csúsztatást így megoldani. Utána meg teljesen zárna, így alig kopna. De
tudtommal most sem jelent akkora gyakorlati gondot a kuplung kopása
(vagyis nem kell sűrűn cserélni), a veszteség meg mindkét esetben hővé
alakul.

--
sassi

> -----Original Message-----
> From: elektro-bounces at tesla.hu 
> [mailto:elektro-bounces at tesla.hu] On Behalf Of L. Pásztor
> Sent: Friday, May 26, 2006 1:34 PM
> To: elektro at tesla.hu
> Subject: Re: orvenyaramu kuplung
> 
> 
> 
> ----- Original Message -----
> From: "Móczó Levente" <moczo.levente at luxauto.hu>
> To: <elektro at tesla.hu>
> Sent: Friday, May 26, 2006 1:21 PM
> Subject: orvenyaramu kuplung
> 
> 
> >A multor az egyik termeszettudomanyos adon ment egy project, 
> >repulogepbol autot faragtak.. A fekezeset alutarcsa, es eros 
> >allandomagnesek kozelitesevel oldottak meg. Ezt az elvet lehetne 
> >kuplung helyett is hasznalni??
> 
> Láttam a musort, és a válaszom az hogy nem.
> A klasszikus értelemben vett kuplung zárás után nem csúszik 
> meg. Vagyis a terhelést fel tudja venni a motor, aminek 
> fotengelye "rögzitve" van a differenciálig, néha még utána is.
> 
> Meg is enné volna a fene az egészet, ha nyomnék egy vastagabb 
> gázt, és a kerekekre ennek csak egy része jutna el, a többit 
> meg hoként felzabálná a mágneses kuplung. Hár pont azért 
> nyomom, hogy jobban menjen  - nem ?
> 
> -----------------------------------
> L. Pásztor
> seasoft at hu.inter.net
> -----------------------------------
> 
> 
> 
> 
> 
> 
> -----------------------------------
>  Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
> 




More information about the Elektro mailing list