Kompresszor

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
Thu May 25 22:28:57 CEST 2006


Moczik Gabor wrote:

> Ha aszimmetrikusan teszem, es egy helyen van nagy nyomatek, a masik
> oldalon meg semmi, akkor ezekszerint az kisebb luktetesnek szamit?

Lehet, hogy félreértettük egymást.
Szimmetrikus pl az, ha egymással szemben vannak a dugók, és egyszerre 
akarnak suríteni. Ha V alakban vannak, akkor a nyomatékmaxok 90 fokkal el 
vannak tolva egymáshoz képest. Persze legjobb lenne egy csillagkompresszor, 
de ha olajos, annak az a nagy hátránya, ami a csillagmotornak. Álló 
helyzetben telemegy a henger olajjal. Láttam pl indulni sokszor az AN 
nemtomhányast, azt a kétfedelu gépet, amiben valami 1100 lóeros és 7 vagy 
több hengeres csillagmotor van. Már járt egy negyedórája, amikor 
méltóztattak az alsó hengerek be-begyújtani, és jó sokáig járatták, mire 
elindulhatott, kipufogta magát alulról is. Az átmeneti idoszakban az oldalt 
lévo kipufogóból idonként baromi nagy lángcsóvák csaptak ki, meg jókora 
füst.

> A konnyu indulast, amennyire en tudom ugy szoktak megoldani, hogy
> leallitaskor egy magnesszelep lefujja a hengerfejrol a levegot,
> esetleg bekapcs utan is egy pillanatig nyitva van. Csak egy idorele
> kell hozza.

Nemegészen így van, nincs idorelé. De induláskor tényleg nem nyomásra 
dolgozik a kompresszor.

> Mivel szoktak megoldani a nyomott levego visszahuteset? Szoktak
> egyaltalan foglalkozni vele?

Ilyen kis kompresszorban a hengerek vannak hutve. Aztán lenn a tartályban 
majd kihül a levego.
Nagyobbaknál a kompresszor tartalmazza a hutot, és a lecsapódott párát is 
kivezetik.  A nagy tartályba már csak száraz levego jut. (Szar is, hogy ezek 
a kis kompresszorok a tartályukban gyujtögetik alul a rohadt rozsdás vizet. 
Attól rozsdás, hogy eszi a tartályt. Gondolkodtam is, mit lehetne ellene 
tenni, mert még úgy megeszi, hogy egyszercsak elszáll az egész, és 
cseszhetem. Lehet, hogy szétkapom, és befújok valami festéket, ami levédi a 
bélését.

> Na, akkor jol sejtettem, hogy ket egyforma dugo nem sokmindenre lehet
> jo, mert az egyikbol atnyomja a masikba, abbol semmi nem lesz.
> Esetleg ha a masodik alacsonyabb fordulatszamon menne...

Az is megoldás talán, de ugyebár akkor is alulra is kéne a nyomás, azt se 
könnyu megoldani, hogy a tengelynél ez tömítve is legyen, másrészt a dugó 
terhelése is jóval nagyobb, a hajtórúd is gyenge hozzá...

hjozsi 




More information about the Elektro mailing list