Re: Mi a különbség
L. Pásztor
seasoft at hu.inter.net
Sun May 21 11:07:38 CEST 2006
----- Original Message -----
From: "Fuzesi Arnold" <arnold.fuzesi.lista at gmail.com>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Sunday, May 21, 2006 10:46 AM
Subject: Re: Mi a különbség
Hali,
>Elso oldal:
>Clamp transient in less then 100 picoseconds.
>Arra supressor kell.
>Varisztor azert mindenkepp lassabb, mert teljes felületében (tárcsa) amit
>látsz - aktív.
>FEM-OXID rétegek ami kvázi antiparallel diódaként viselkedik - jelentős
>kapacitással.
>Evégett pl alkalmatlan sok esetben buszok védelmére, lassu. Oda csak
>Supressor jöhet szóba.
>(Zener sem igazán jó, mert annak is nagy kapacitása van)
Arnold az elobb nagyon jól összefoglalta, csak kiegészítem:
a tapasztalat az, hogy párhuzamosan mind a kettot célszeru használni.
A supressor kicsit nagyobb feszejen, a varisztor kicsit alacsonyabban. Ekkor
ha jön egy csúcs, akkor eloször kinyit a szupresszor, lezabálja a csúcsot.
Ha rövid volt a zavar akkor csak ennyi történik. Ha hosszabb volt, akkor a
supressor nyitása után "lassan" kinyit a varisztor is és kisöntöli a
supressort, ezzel megvédve azt is. Ugyanis a varisztor sokkal többet kibír
mint a supressor. Mindez úgy a legjobb ha soros, néhány Ohmos ellenálláson
keresztül jön be a jel.
Az ilyen esetekben 1500V-os meggerrel szoktunk tekerni neki, és kibírja. De
ha ez sem lenne elég, és igen nagy energiák szaladgálnak, mint villám
másodlagos kisülések, stb. akkor pluszban még parallel gázpatront (duplát)
is illik használni. Na az szinte mindent kibír.
-----------------------------------
L. Pásztor
seasoft at hu.inter.net
-----------------------------------
More information about the Elektro
mailing list