750 kV
Szima Gábor
sygma at tesla.hu
Mon May 15 11:33:40 CEST 2006
On Mon, 15 May 2006, jhidvegi wrote:
> Csak nem Te is kénytelen voltál erre menni?
Deee nem. :)
Onszantambol es errefele jartam:
http://maps.google.com/?ll=47.794591,21.781082&spn=0.054893,0.121365&t=h&om=1
Gesztered es Erpatak (Szabolcs) kozott megy a tavvezetek, valahol a kep
kozepen van az uttal valo metszespontja. Nem volt nalam AM radio a
delej-detektalasahoz, igy kenytelen voltam biologiai szenzorokra hagyatkozni. :)
http://web.axelero.hu/sygma/misc/750kV.jpg
http://web.axelero.hu/sygma/misc/750kV_2.jpg
> Korábban Kathi Imre megírta, hogy azért van valami csökkentett delej benne,
> mert vezetéklopási kísérletek voltak korábban.
Kivancsi vagyok, hogy "hivatalosan" mi az indok... Mert ez egy
vezeteklopas-kozbeni-agyonvagas-perben talan nem igazan allna meg a
helyet. Gondolom "jaratni kell a vezeteket, hogy ne rozsdasodjon", vagy
valami hasonlo. :)))
Egyebkent a tobbezer km hosszan betaplalas nelkul is eletveszelyes egy
ilyen tavvezetek. De gondolom annak nincs ekkora hangja.
> Gondolom, akkorát kell beleadni, hogy hallható legyen a koronakisülés.
> :-)
Egyszer kitort a vihar, amikor fent voltunk a debrecen-pallagi
adotoronyban. A tetejen jocskan meg van tuzdelve antennakkal (URH, mikro,
tuzolto/mento/ex-kozut atjatszo, stb.)
Lehetett latni a kek koronakisulest az antennak vegen, kozben egyre
erosodo kisules-zajok, majd vill-durr, es csend... Aztan ugyanez elolrol.
Felelmetes es lenyugozo volt. :)
> Vagy azóta valóban van
> rajta tényleges forgalom? Azért lenne hihetetlen, mert nem azonos frekiju
> már a két rendszer. Vagy már igen?
A freki mindig is azonos volt, csak nem jart szinkronban. :)
Be kell tenni egy frekivaltot... 750 kV, gigawattok. Feladat adott,
jelentkezok? :)))
-Sygma
More information about the Elektro
mailing list