750 kV

Szima Gábor sygma at tesla.hu
Mon May 15 11:33:40 CEST 2006


On Mon, 15 May 2006, jhidvegi wrote:

> Csak nem Te is kénytelen voltál erre menni?

Deee nem. :)
Onszantambol es errefele jartam:

http://maps.google.com/?ll=47.794591,21.781082&spn=0.054893,0.121365&t=h&om=1

Gesztered es Erpatak (Szabolcs) kozott megy a tavvezetek, valahol a kep 
kozepen van az uttal valo metszespontja. Nem volt nalam AM radio a 
delej-detektalasahoz, igy kenytelen voltam biologiai szenzorokra hagyatkozni. :)

http://web.axelero.hu/sygma/misc/750kV.jpg
http://web.axelero.hu/sygma/misc/750kV_2.jpg

> Korábban Kathi Imre megírta, hogy azért van valami csökkentett delej benne,
> mert vezetéklopási kísérletek voltak korábban.

Kivancsi vagyok, hogy "hivatalosan" mi az indok... Mert ez egy 
vezeteklopas-kozbeni-agyonvagas-perben talan nem igazan allna meg a 
helyet. Gondolom "jaratni kell a vezeteket, hogy ne rozsdasodjon", vagy 
valami hasonlo. :)))

Egyebkent a tobbezer km hosszan betaplalas nelkul is eletveszelyes egy 
ilyen tavvezetek. De gondolom annak nincs ekkora hangja.

> Gondolom, akkorát kell beleadni, hogy hallható legyen a koronakisülés. 
> :-)

Egyszer kitort a vihar, amikor fent voltunk a debrecen-pallagi 
adotoronyban. A tetejen jocskan meg van tuzdelve antennakkal (URH, mikro, 
tuzolto/mento/ex-kozut atjatszo, stb.)

Lehetett latni a kek koronakisulest az antennak vegen, kozben egyre 
erosodo kisules-zajok, majd vill-durr, es csend... Aztan ugyanez elolrol.
Felelmetes es lenyugozo volt. :)

> Vagy azóta valóban van
> rajta tényleges forgalom? Azért lenne hihetetlen, mert nem azonos frekiju
> már a két rendszer. Vagy már igen?

A freki mindig is azonos volt, csak nem jart szinkronban. :)

Be kell tenni egy frekivaltot... 750 kV, gigawattok. Feladat adott, 
jelentkezok? :)))



 								-Sygma




More information about the Elektro mailing list