fordulatszammero

Krakker Mate deadflowes at gmail.com
Tue May 9 08:50:56 CEST 2006


???
A klímát ne keverjük bele... A klímakompresszor bekapcsolásakor persze, 
megemeli az alapjáratot. De nem a generátor miatt!
Az extra elektromos fogyasztás pedig egy másik tészta. Minden létező 
fogyasztó nálam és egy autógyárnál sem tartalmazza pl. az utólagosan 
installált koncerttermi hangosítást. Amit ők beraknak/berakhatnak, azt 
biztonságban (és józan határok közt!) vigye el, oszt' jónapot. Lehet, 
hogy ha pl. minden lámpát, ventilátort, ablak-tükör-ülésfűtést, meg a 
tököm tudja még mit nem bekapcsolok, meg feltekerem a gyári rádiót, 
akkor nem fogja elviselni. De nem ez a jellemző használati módja egy 
autónak!

(Ettől függetlenül, egy intelligens feszszabályzó belepiszkálhat az 
alapjáratba, ha kevésnek érzi a szuflát, de nem sokat tologatnak, hanem 
3-400 1/min-t, maximum.)

_m.

Tauri írta:
> Haliho
>
> Tuesday, May 09, 2006, 8:30:34 AM, írtad:
>
>   
>> Utazósebesség vagy alapjárat - kit érdekel?
>> Jó esetben úgy van tervezve, hogy _alapjáraton_ minden létező fogyasztót
>> bekapcsolva is tudja tartani a generátor/feszszabályzó az előírt 
>> feszültséget. Innentől meg nem nagyon számít, hogy mennyit is pörög a
>> generátor tengelye ezen felül, legfeljebb csak a hűtése miatt. A többi
>> áram, ami magasabb fordulatszámon kivehető a generátorból, csak 
>> biztonsági tartalék. (mondom, jó esetben!)
>>     
>
>
> az alapjarati motornak pont az a szerepe hogy megemelje az alapjarati
> fordulatszamot ha tul sok fogyasztod van. (pl klima, 10000W audio)
>
>
>   




More information about the Elektro mailing list