Canon szervizprogi

Stéber Krisztián Krisztian.Steber at t-systems.co.hu
Thu Mar 30 14:02:36 CEST 2006


Hali!

> 1. Ha nem akarom magam csinálni elvihetem a szervízbe.
> 2. Ha túlbecsülöm magamat és nem tudom összerakni a végén  akkor

Megteheted. Csináld meg, de szerezned kell programot, ami kiüti a számlálót.
A gyártó nem tesz azért semmit, hogy a készüléket saját magad javítsd. Lehet szidni, de ez sok más eszköznél így van. Plusz felszerelés, info, stb. kell hozzá.

Azzal, meg ha kirakják publikusra a számláló törlését megoldó progtamot, az lesz, hogy a user letölti, lefuttatja, nyomtat. Aztán majd ha baj lesz belőle, mert nem cserélte/pucolta ki az elnyelő anyagot, megy reklamálni, hogy a mocsok gyártó szar terméke milyen... Sajnos az emberek többsége ilyen. :(

Pucoltam már ki Canon nyomtatót, nehezen szereztem hozzá programot. De amíg az emberek mentalitása olyan, hogy azt is a gyártóra akarják rákenni, amit ők bénáztak el, addig én sem adnék ki szervizelési cuccokat. Sokkal kevesebb macera van belőle, mint bizonygatni, hogy a user volt a hülye. 

> Az sem kell, hogy ha egy kis műanyag bisz-basz eltörik a nyomtatómban, akkor
> egységáron, az új áránák kb. 80%ért javítsák meg, függetlenül attól, hogy mi baja van.

Azért egy 10e Ft-os nyomtatónál nem nagyon tudsz olcsón javítani. Csak a munkadíj elviszi a felét. Legalább...

A drágábbnál jogos. Canon esetében még nem találkoztam ilyennel, de egy 60e Ft-os HP-nál igen. Egy fogaskerékpár eltörése miatt (1 héttel a garancia lejárata után) 30e-ért akarták megcsinálni. Aztán sikerült 10e Ft-ért. De 1 év, és újra eltört. Most 12e volt, de fém fogaskerekekkel. A tapasztalatok alapján ez min. 3 évig bírni fogja (kb. ennyi ideje van fém fogaskerék hozzá).  
Ennél a nyomtatónál konstrukciós hiba, és látva a megoldást, ami miatt eltörik, le merném fogadni, hogy szándékos.... Ezt szerintem sokkal nagyobb probléma, mint egy Canon esetében, hogy 5 év után szervizbe kell vinni, hogy kipucolják...

> Vagy esteleg szerinted az lenne a jó, ha a szoftver mintájára csak használati jogot veszel
> a nyomtatóra (végül is abban is van program amit véd a szerzői jog), és csak egy géphez 
> használhatod, ha pedig át akarod tenni egy másikra, akkor vegyél hozzá többgépes licenszet ?
> A te gondolatmeneted szerint ez már csak egy lépés, és így lesz.

Nem tudom, hogy ezt miből vezetted le...

> Ugyan mire föl ???
> Ha megvette és kifizette érte az árát, akkor azt csinál vele amit akar.
> Az más kérdés, hogy ilyen esetben megkéred a javítás árát.

Igen. Azt csinál vele, amit akar. De akkor ne hozza vissza garanciális javításra.
És ha a szerviz azt mondja, hogy a szar tinta miatt volt, a user hőbörög és gond van vele, mert akkor is ingyen akarja...

A Canon amúgy sem a drága tintáiról volt híres. Az enyémbe 1500 Ft egy patron. Igaz, lehet venni 500 Ft-ért is. Csak ha szart veszel, utána a fej belepusztul. 
És sok ember ilyenkor megy hőbörögni a gyártóhoz.

> Képzeld el, hogy a számítógépedbe, videódba, stb. (a te gondolatmeneted okán) csak a gyár által 
> adott DVD lemezt, videó kazettát, stb. tehetnéd be, nehogymá valami olcsóságra irogasd az 
> adataidat.

Nem az olcsósággal van a baj. Azzal van a baj, hogy olyan tartozékot használsz, ami kárt tesz a készülékben. Ezzel sem lenne baj. De sokan, túl sokan ilyenkor a gyártóra kenik a felelősséget. Ez a baj, és ezt próbálják kivédeni. Bizonyítani nehéz, költséges, időigényes.

Amúgy meg mielőtt nyomtatót vesz az ember, nézze meg a tartozékok költségét. Aztán vegyen, vagy ne vegyen. Vagy gyártson nyomtatót, ami neki tetszik.

Összegezve: Persze nem jó, hogy megkötik mindenben a kezedet. Nekem sem tetszik. De ha én lennék a gyártó és nekem kellene küzdenem a hülye userrel, én is próbálnám csökkenteni az esélyeiket. Mindenféle extra profit nélkül is. 

Üdv.,
  SK.




More information about the Elektro mailing list