anyag kerdes
jhidvegi
jhidvegi at startadsl.hu
Wed Mar 29 22:24:33 CEST 2006
Vajk Fekete wrote:
> Modell:
>
> 1m hosszu, 10x10cm szogletes cso. P1 nyomas benne (abszolut)
>
> 90 fokban a kozepen meghajtjuk.
>
> Ha total merev, a terfogatcsokkenes: 1 liter. (ha ilyen konyok alaku
> lesz, a kulso "kerulete" 1m marad)
Én asszem, egész más modellt kéne keresni, azaz a természettol kéne ellesni
ezt-azt. Ha már zömmel ugye a férfiak táborába tartozunk, igazán van honnan
ellesni. :-)
Tehát nem üres csoben kéne gondolkodni, hanem egy olyan szerkezetben, ami
keresztül-kasul van belso elválasztó falak által osztva, de átjárható a
levego számára.
Tulajdonképpen a gumimatracok ezt közelítik, de kevés fallal, amik ráadásul
a szélso falak között közvetlen kapcsolatot teremtenek.
Mindenki megnézheti (rosszabb esetben az emlékeiben :-) ), hogy egy
viszonylag kis nyomással, valszleg 2colnál nemigen (vagy nem sokkal :)
nagyobb vastagságnál hajlításnak elég jól ellenálló szerkezet jön létre. Na
most, ha egy ilyen szerkezet 4-6 bar nyomásra van felnyomva, akkor az már
bot! :)
Mottó: minek kitalálni olyasmit, amit a természet már kitalált. :)
Mechanikailag azért sokkal jobb, mint az üres cso, mert az be tud törni,
ekkor nem kell annyira megnonie a nyomásnak, mint ennél a barlangos
szerkezetnél, aminél a falrendszer nem teszi lehetové ezt a fajta betörést.
Annál ugyanis a betörés helyén a kör keresztmetszet helyett egy dupla vonal
jön létre. Ennek a szélessége akkora, mint a kör fél kerülete. Ha belül
falak vannak, azok megakadályozzák, hogy bármelyik átméro megnojön. A
hajlításhoz nagy térfogatváltozás tartozik.
Ja, és ha vízzel van feltöltve (ennek se lenne akadálya ugye), akkor még
hozzájön, hogy a feltölto folyadék összenyomhatatlan, tehát még kevésbé lesz
rugalmas a szerkezet. Egy egész fasza :-) sátor lehetne belole.
Ha még azzal is kiegészítjük, hogy a szerkezeti felépítése hídépítok
elgondolásai alapján jöjjön létre, ahogy a tésztahíd (nemtom, ki látta,
valami 120 vagy 150 kilónál roskadt össze kb 1m-es fesztávon), akkor valami
nagyon strapabíró cucc jöhet létre.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list