anyag kerdes

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
Wed Mar 29 22:24:33 CEST 2006


Vajk Fekete wrote:
> Modell:
>
> 1m hosszu, 10x10cm szogletes cso. P1 nyomas benne (abszolut)
>
> 90 fokban a kozepen meghajtjuk.
>
> Ha total merev, a terfogatcsokkenes: 1 liter. (ha ilyen konyok alaku
> lesz, a kulso "kerulete" 1m marad)

Én asszem, egész más modellt kéne keresni, azaz a természettol kéne ellesni 
ezt-azt. Ha már zömmel ugye a férfiak táborába tartozunk, igazán van honnan 
ellesni. :-)

Tehát nem üres csoben kéne gondolkodni, hanem egy olyan szerkezetben, ami 
keresztül-kasul van belso elválasztó falak által osztva, de átjárható a 
levego számára.

Tulajdonképpen a gumimatracok ezt közelítik, de kevés fallal, amik ráadásul 
a szélso falak között közvetlen kapcsolatot teremtenek.

Mindenki megnézheti (rosszabb esetben az emlékeiben :-) ), hogy egy 
viszonylag kis nyomással, valszleg 2colnál nemigen (vagy nem sokkal :) 
nagyobb vastagságnál hajlításnak elég jól ellenálló szerkezet jön létre. Na 
most, ha egy ilyen szerkezet 4-6 bar nyomásra van felnyomva, akkor az már 
bot! :)

Mottó: minek kitalálni olyasmit, amit a természet már kitalált. :)

Mechanikailag azért sokkal jobb, mint az üres cso, mert az be tud törni, 
ekkor nem kell annyira megnonie a nyomásnak, mint ennél a barlangos 
szerkezetnél, aminél a falrendszer nem teszi lehetové ezt a fajta betörést. 
Annál ugyanis a betörés helyén a kör keresztmetszet helyett egy dupla vonal 
jön létre. Ennek a szélessége akkora, mint a kör fél kerülete. Ha belül 
falak vannak, azok megakadályozzák, hogy bármelyik átméro megnojön. A 
hajlításhoz nagy térfogatváltozás tartozik.

Ja, és ha vízzel van feltöltve (ennek se lenne akadálya ugye), akkor még 
hozzájön, hogy a feltölto folyadék összenyomhatatlan, tehát még kevésbé lesz 
rugalmas a szerkezet. Egy egész fasza :-) sátor lehetne belole.

Ha még azzal is kiegészítjük, hogy a szerkezeti felépítése hídépítok 
elgondolásai alapján jöjjön létre, ahogy a tésztahíd (nemtom, ki látta, 
valami 120 vagy 150 kilónál roskadt össze kb 1m-es fesztávon), akkor valami 
nagyon strapabíró cucc jöhet létre.

hjozsi 




More information about the Elektro mailing list