Re: Pára kivezetés

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
Wed Mar 29 00:43:55 CEST 2006


Csuvár Imre wrote:

> amennyire emlexem,az elszivokban tobbnyire centrifugalis elven mukodo,
> orveny-(vagy mi a szoszmosz) szivattyuk vannak es
> nagyobb szivoerot tudnak, mint a sima propelleres tipusok.
> Emiatt kevesbe kenyesek a keresztmetszet esszeru meretu csokkentesere.

Ezügyben van egy érdekesség:
Valaki régebben hozott hozzám egy ilyen radiális ventillátort, hogy nézzem 
már meg a motorját, mert amikor bekapcsolja, elég hamar iszonyatosan 
megmelegszik.

Méregetem, szkóppal is megnézem a tekercseket, minden tök jó. Bekapcsolom, 
tényleg baromira melegszik. Rajta volt a szerelvény, fújt, mint az állat.

Aztán eszembe jutott, hogy mondta: egy nagyobb konyhában üzemelt, és egy 
hosszabb csatornán ment ki a levegő. Nosza rajta, fogtam egy darab lemezt, 
lezártam a szívóoldal egy részét. A motor egyből feljebb pörgött. Találtam 
olyan állapotot, aminél még tisztességes huzata volt, de már nem melegedett, 
a fordulatszáma is jóval följebb volt.

Szóval, ha valóban ilyen venti van benne, lehet, hogy nem is kell félni a 
szűkítéstől. :-) És Dexternek is igaza van, valszleg a gyárilag berakott 
légellenállás fokozókat ki lehet venni.

Viszont egy gondolat még: A csöveket úgy kéne valahogy beépíteni, hogy 
időnként vagy cserélni, vagy tisztítani lehessen. (Az utóbbi rettenetes 
munka lehet.) Meghökkentő tömény dzsuva tud lerakódni. Ebben az alapanyag az 
olaj, ami nem olajszerű, inkább ragasztószerű. Ebbe aztán minden beleragad. 
Idővel büdös is.

hjozsi 




More information about the Elektro mailing list