Magyarazd meg, hogy mitol megy a villamos!
jhidvegi
jhidvegi at startadsl.hu
Sat Mar 25 08:03:40 CET 2006
Király,Gyula wrote:
> Az tényleg, de az érintkezési keresztmetszet?..:}}
A kérdés jó! Viszont sehol nincs előírva, hogy egyetlen ponton kéne az egész
áramot levenni. :) Hely van, akár párhuzamosan 10-30 helyen is le lehetne
szopni.
Inkább azért nem használnák ezt a módit, mert nemhogy 42V-ot, de még 24V-ot
se hiszem, hogy elfogadhatónak találnának az utcán a hatóságok. Pl
tűzvédelmileg sem, mert ha valaki elejt egy bármilyen fémdarabot, ami
rövidrezárja, akkor szikraeső.
> Biztosan elégendő, de erről jutott eszembe, hogy golyóscsapágyon vitt
> már át valaki áramot?
Én (azaz egy régi ügyfelem) igen. Ez egy kis palackhegesztő készülék volt,
ami úgy működött, hogy a palack egy talpcsapágyon volt, és azon jött bele az
áram. Kb 100A. Nem mondom, hogy szép volt a golyók felülete, de az más miatt
is lehetett, eleve valami méhtelepi szintű lomot guberáltak a feladathoz.
Csúszúgyűrűk helyett, tehát nagy sebességnél, ahol a csapágynak valódi
csapágyszerepet is be kell töltenie, szerintem nem jó. Főleg, hogy nem
ritkák a krómozott felületek, és egy egész más tapasztalatom szerint a króm,
mint fém, hiába tud jó vezető lenni, de a felületén van egy vékony
oxidréteg, és ezzel van a baj. (Egyszer egy nagyáramú eloxkád érintkezőivel
volt módom kísérletezni. Kiderült, hogy bár a krómbevonat jól megvédte volna
a korróziótól, az első alkalommal is már szar volt, mint vezető. Sőt, ha
csak nekinyomtam az ohmmérőt a felületnek, már az se akart zárlatot mutatn.)
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list