Magyarazd meg, hogy mitol megy a villamos!
jhidvegi
jhidvegi at startadsl.hu
Fri Mar 24 21:55:44 CET 2006
> Villamost nem igazán érdemes törpefeszről üzemeltgetni, és nem
> akkuról megy :-)
>
> Hogy csinálnátok meg?
Miért ne lehetne alacsony (42V?) feszről üzemeltetni? Nem kell más, mint
viszonylag sűrűn betápot csinálni, tehát a példámban 42V-os feszkót, és
rákötni a megfelelő sínekre. Marha nagy ám a sín keresztmetszete!
A másik: ki kell egészíteni aksikkal. Tehát kéne lennie visszatáplálásos
fékezésnek is, és a sinekből állandóan venné fel a nem túl nagy
teljesítményt, ha kell, ha nem, és nyomná a saját akkutelepébe. Aztán amikor
indulás van, megelégszenek egy kb 0,1G gyorsulással, és nem megy gyorsabban,
mint 20m/s. Ekkor a max teljesítmény (ha itt is tudna így gyorsulni) egy 30
tonnás kocsinál 600kW lenne. Emlékeim szerint a tényleges max 400kW szokott
lenni. Itt könnyíthettek a szerelvényeken, meg kisebbre vehették a max
sebességet. Ha lementek 200kW-ra, akkor az kb 5kA, de csak a max
teljesítménynél. Kis sebességnél alkalmas áramátalakítónál a 42V-os aksiból
messze nem kell ekkorát szopatni.
Az átlagteljesítmény lenne mondjuk 30kW/kocsi (szerintem túlbecsültem),
ehhez kell 700A kb. Ennyit a sín simán elvisz elég hosszan. Ha meg azt is
figyelembeveszem, hogy az acélkerék az acélsínen marha kicsi gördülési
ellenállású, és jó a visszatápláló fékezés, valamint a megállókban is töltik
az aksikat, lehet, hogy csak 100A kell neki. :-)
Én legalábbis valahogy így oldanám meg.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list