Magyarazd meg, hogy mitol megy a villamos!

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
Fri Mar 24 21:55:44 CET 2006


> Villamost nem igazán érdemes törpefeszről üzemeltgetni, és nem
> akkuról megy :-)
>
> Hogy csinálnátok meg?

Miért ne lehetne alacsony (42V?) feszről üzemeltetni? Nem kell más, mint 
viszonylag sűrűn betápot csinálni, tehát a példámban 42V-os feszkót, és 
rákötni a megfelelő sínekre. Marha nagy ám a sín keresztmetszete!

A másik: ki kell egészíteni aksikkal. Tehát kéne lennie visszatáplálásos 
fékezésnek is, és a sinekből állandóan venné fel a nem túl nagy 
teljesítményt, ha kell, ha nem, és nyomná a saját akkutelepébe. Aztán amikor 
indulás van, megelégszenek egy kb 0,1G gyorsulással, és nem megy gyorsabban, 
mint 20m/s. Ekkor a max teljesítmény (ha itt is tudna így gyorsulni) egy 30 
tonnás kocsinál 600kW lenne. Emlékeim szerint a tényleges max 400kW szokott 
lenni. Itt könnyíthettek a szerelvényeken, meg kisebbre vehették a max 
sebességet. Ha lementek 200kW-ra, akkor az kb 5kA, de csak a max 
teljesítménynél. Kis sebességnél alkalmas áramátalakítónál a 42V-os aksiból 
messze nem kell ekkorát szopatni.

Az átlagteljesítmény lenne mondjuk 30kW/kocsi (szerintem túlbecsültem), 
ehhez kell 700A kb. Ennyit a sín simán elvisz elég hosszan. Ha meg azt is 
figyelembeveszem, hogy az acélkerék az acélsínen marha kicsi gördülési 
ellenállású, és jó a visszatápláló fékezés, valamint a megállókban is töltik 
az aksikat, lehet, hogy csak 100A kell neki. :-)

Én legalábbis valahogy így oldanám meg.

hjozsi 




More information about the Elektro mailing list