fekezes/ nyomatekmeres

Vajk Fekete halaloszto at yahoo.co.uk
Mon Mar 20 11:33:23 CET 2006



jhidvegi wrote:
> Fuzesi Arnold wrote:
>
>   
>> Én rallyauto szerelőktől hallottam ugyan ezt...
>> Mikor autót tuningoltunk rankordítottak hogy üresben ne túráztassuk
>> nagyon mert széjjeszáll.
>> Csak terhelve.
>>     
>
> Igen, de ez így tök logikus. Terhelve nem tudod azt a fordulatszámot elérni, 
> amit üresben, ahol emiatt szét is tud szállni.
>
> Itt a lényeg az volt, hogy van egy adott max fordulatszám (mondjuk 10ezer), 
> és ezt jobban viseli terhelve pl a hajtórúd, mint üresben. Én ezt tartom nem 
> igaznak, mert a fordulatszámhoz tartozó centrifugális erők eleve megvannak 
> (ugyanazok), és hozzájuk adódik a terhelésből származó ilyen-olyan erő. Pl 
> amikor a hajtórúd kihajlásra a legjobban igénybe van véve (robbanáskor a 
> dugó lefelé megy), ekkor nem mindegy, hogy még kap-e egy jókora hosszirányú 
> plusz erőt is vagy nem.
>
>   
Csapszegre nem tudom elkepzelni en sem (ez nem jelent semmit) de 
fogaskerekre igen.
Ha egy nagy tomeget, hajt a motor fogaskerekattetelen keresztul, es 
nincs terheles, akkor mivel a hajtas szaggatott, hol a motor hajtja a 
tehetetlen reszt, hol az a motort. Igy a fogak oda vissza csattognak. 
Plane hogy nagy forgulaton azert neha kihagy-hat egyszer-egyszer a 
gyujtas. Ha van terheles, az mindig ugyanabba az iranyba fesziti 
egymasnak a fogakat, nem tud visszahajtani a cucc.

vajk




More information about the Elektro mailing list