benzinmennyisegmeres volt: Re: tud e valaki lcdt-t ocl
Bodosi Bal zs
BBALAZS at phys.szote.u-szeged.hu
Fri Mar 17 15:45:08 CET 2006
> >> es alul egy vekony kis csovecske vagy pici luk koti ossze a kettot,
> >> felul hosszabban szabad. Kozlekedoedeny, ami viszont a vekonyka also
> Az elv j¢, csak nem ez trtnik. Ugyanis ezt nem befoly soln az a
tny, > hogy r adom a gy£jt st vagy nem.
Valoban, ez a lotyoges illetve a gyors valtozasok ellen van.
Azt probald ki, hogy gyujtast csak raad, mutato helyet megjegyez.
Aztan motort elindit. Igy feljebb kuszik-e? Ha igen, akkor
bimetallos, ha nem, akkor kettekercses. Vagy kompenzalt bimetallos :)
> Az van, hogy a mutat¢ mindig £gy marad, ahogy akkor llt, amikor levettem a
> gy£jt st. Ha tankolok, belk, a mutat¢ lent van. R adom a gy£jt st, s
> nekiindul felmenni. De csak akkor.
A legtobb kocsiban, ahol lattam, gyujtas levetelekor a mutato is
lement. Ha eros a mutato fekezese, talan akkor maradhat ugy. De a
bimetallnak nem kellene kihulnie es visszahuznia?
> Azt mg nem pr¢b ltam, hogy van benne boven, gy£jt s le, benzin lesz¡v,
> mutat¢ megnz, nem mozdul, gy£jt s r ad, mutat¢ lemegy. De j¢ esllyel ez
> trtnne.
Szerintem toltessel meg lehet oldani. En mar csinaltam olyat, amikor
a seicentot kalibraltam, hogy muszer a potmeterre (foldhoz kepest
merni az ellenallast), de minden mas le van szedve rola. Kutasnak egy
szazas es otliterenkent megallt. Erteket felirtam, intettem neki,
mehet. Persze, ez csak relativ meres volt, de nagyjabol linearis,
extrapolalni lehetett. Mondjuk seicento 35 literes tankjaba ment kb
30 liter igy.
Udv:
BBalazs
http://www.phys.szote.u-szeged.hu/bbalazs/bbalazs.htm
More information about the Elektro
mailing list