benzinmennyisegmeres volt: Re: tud e valaki lcdt-t ocl

Bodosi Bal zs BBALAZS at phys.szote.u-szeged.hu
Fri Mar 17 15:45:08 CET 2006


> >> es alul egy vekony kis csovecske vagy pici luk koti ossze a kettot,
> >> felul hosszabban szabad. Kozlekedoedeny, ami viszont a vekonyka also
> Az elv j¢, csak nem ez t”rt‚nik. Ugyanis ezt nem befoly soln  az a 
t‚ny, > hogy r adom a gy£jt st vagy nem.

Valoban, ez a lotyoges illetve a gyors valtozasok ellen van.
Azt probald ki, hogy gyujtast csak raad, mutato helyet megjegyez. 
Aztan motort elindit. Igy feljebb kuszik-e? Ha igen, akkor 
bimetallos, ha nem, akkor kettekercses. Vagy kompenzalt bimetallos :) 

> Az van, hogy a mutat¢ mindig £gy marad, ahogy akkor  llt, amikor levettem a 
> gy£jt st. Ha tankolok, bel”k, a mutat¢ lent van. R adom a gy£jt st, ‚s 
> nekiindul felmenni. De csak akkor.

A legtobb kocsiban, ahol lattam, gyujtas levetelekor a mutato is 
lement. Ha eros a mutato fekezese, talan akkor maradhat ugy. De a 
bimetallnak nem kellene kihulnie es visszahuznia?

> Azt m‚g nem pr¢b ltam, hogy van benne boven, gy£jt s le, benzin lesz¡v, 
> mutat¢ megn‚z, nem mozdul, gy£jt s r ad, mutat¢ lemegy. De j¢ es‚llyel ez 
> t”rt‚nne.

Szerintem toltessel meg lehet oldani. En mar csinaltam olyat, amikor 
a seicentot kalibraltam, hogy muszer a potmeterre (foldhoz kepest 
merni az ellenallast), de minden mas le van szedve rola. Kutasnak egy 
szazas es otliterenkent megallt. Erteket felirtam, intettem neki, 
mehet. Persze, ez csak relativ meres volt, de nagyjabol linearis, 
extrapolalni lehetett. Mondjuk seicento 35 literes tankjaba ment kb 
30 liter igy.

Udv:
    BBalazs
    
http://www.phys.szote.u-szeged.hu/bbalazs/bbalazs.htm
    




More information about the Elektro mailing list