Re: Klíma bekötése

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
Thu Jun 22 08:15:33 CEST 2006


Onódi Ákos wrote:

> Igen van 2db sorbakötött. Az egyikkel párhuzamosan van egy egyutú
> szelep (visszafolyásgátló)
> Fűtéskor a két kapilláris sorba van kötve, hűtéskor az egyiket
> kikerüli a gáz az egyutú szelepen.

Aha. Ezt jól meg kéne nézni. Nem lehet néha ezt a hűtéskori állapotot 
fűtéskor is használni? Lehet, hogy pont a kritikus időszakban, amikor még 
nincs olyan hideg kint, de erősen párás lehet a levegő, így lecsökkenne a 
szerkezet teljesítménye, cserébe nem kis bekapcsolási időránnyal járna, 
hanem jó hosszan, de nem akarna lederesedni.

Ha mágnesszelep lenne a dolog mögött, kellemesebb lenne, mert azt lehet 
kapcsolgatni, de így nem nagyon lehet beavatkozni.

A profi hőszivattyúkban frekiváltóval matatnak. Ez az, amit még meg tudnánk 
csinálni, de nem egyszerű annyira, mert kondis motorról van szó, tehát egy 
aszimmetrikus feszültségű 2 fázisú frekiváltót kéne csinálni.

A másik módszer a több kapilláris lenne, amiket mágnesszeleppel lehet 
kapcsolgatni. Kész digit technika. :-) Már két ilyennél is 3 különböző 
állapotot lehetne előállítani. A cél az lenne, hogy a motor minél nagyobb 
bekapcs. időaránnyal járjon. Igaz, hogy talán jobban kopik, viszont kisebb 
terheléssel jár, a hatásfokat is jobb.

Lehet, hogy a sima egyfázisú frekiváltó is jó lenne, csak le kéne szűkíteni 
a működési tartományt, és ezen belül 2-3 féle kondit rákapcsolgatni. Talán 
épp úgy, mint amit írtam a kapillárisokra, csak itt két kondival akár 4 
különböző állapotot is lehet csinálni. (C1, C2, C1 paralell C2, és C1 sorba 
C2). Lehet, hogy nem is nagyon drága egy 1kW-nál picit erősebb egyfázisú 
színuszos inverter! :-)

> először én is megijedtem.
> De biztosan sokat használ neki ha ez rendszeresen előfordul!

Nálam is előfordul, hogy fölöslegesen olvaszt le, de ettől még sose 
kapcsolta ki magát.
Ha ez gyakori, úgy lehetne megoldani egyszerűen, hogy valamivel érzékelni a 
hőmérsékletét. Ha jó meleg, akkor már bizosan nem jeges. Ekkor egy 
relécskével a ventillátorát be lehet kapcsolni, biztosan nem venné zokon. A 
meleg, amit kavar, leolvasztaná az esetleg köré rakódott más jegeket. (Igen, 
ahogy írtad, nekem az okozott zajt, hogy a ventillátorról leverőső 
vízcseppek ráfagytak egy lemezre, aminek a közelében elsuhant a ventilapátok 
hegye. Idővel ez úgy meghízott, hogy a lapát belevert. Főleg, kisebb állás 
után valszleg még odacsurgott kis lé, és újabb induláskor igen zavaróan 
kattogott, de olyan is volt, hogy nem is tudott forogni. Látszik, hogy azért 
ezek még nem valami kifinomult konstrukciók, és a gyártó kevésbé számított 
fűtésre.

> Hát?.. a fordulatszám ugyanaz, csak a tekercsek melegszenek egy
> cseppet.

Odáig nem jutottam el. Nem csak attól féltem, hogy a motorral lesz baj, 
hanem az egész elektronikája, a segédtápok, nemtommik elszállhattak azonnal. 
De nem szálltak el.

> Ezért nem jó a vízvetekékhez használt cső mert ide csak oxigénben
> nagyon szegény a megfelelő.

Korábban volt szó fényvezetésről, és valaki beírta, hogy klímához használt, 
tükrös belsejű rézcsőtekercs egyik végén bevilágított, a másik végén kijött 
vmennyi fény. Sima vizes témához való rézcsővel megcsináltam, semmi nem jött 
ki. :-)

> A 6mm-es csövet 25-30Nm-el a 12mm-es csövet 60-70Nm-el kell meghúzni
> a nagyköny szerint.

Aha. Én úgy húztam meg, hogy érezzek egy tartományt, amikortól 
felkeményedik, ekkor már fém a fémen rendesen, és ekkor legyen még egy 
bizonyos szögű elfordulás, ami a folyás tartománya. Úgy tűnik, sikerült. :-)

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list