Re: Klíma bekötése

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
Thu Jun 22 02:30:09 CEST 2006


charles hoss wrote:

> szerintem a tulnyomas elleneben aligha megy oda be barmi . ha be tud
> menni akkor ki is -es ezt hamar eszreveszed :)

Nos, nem ment át, amit írni akartam.

Van egy csap a szerelvényen, amivel a kültéri és a beltéri között lehet 
kapcsolatot teremteni. (Vagyis két ilyen van).

Ezeket úgy lehet működtetni, hogy egy lyukba benyúlok egy imbuszkulccsal, és 
ott tudom nyitni-zárni. A tengelyének van tömítése. Az egész lyukat, ahol 
benyúlhatok az imbuszkulccsal, egy zárókupakkal le lehet (sőt, le kell) 
zárni.
Ha befejeztem a műveleteket, és nem zárom le, a csap tömítésén keresztül ki 
tud szökni az egész töltet nem túl hosszú idő alatt, mert ugye két, 
egymáshoz képest elmozdítható rész közötti tömítésről van szó. Ezért kell a 
zárókupak, hogy ez ne történjen meg.

Na most, ha mindent rendesen csinálok, a zárókupakot felrakom, jól megtépem, 
ezzel egy fém-fém kötés jön létre (a perem deformálódik a hollandi 
kupakban), és a tömítés gyakorlatilag tökéletes. Na de alatta marad pár cm3 
levegő. A nyomás idővel kiegyenlítődik, bentről a csap tömítésén át ide a 
kupak alá kijut a töltet, majd diffúzióval a parciális nyomáskülönbségek is 
kiegyenlítődnek.

Ha a pár cm3 levegőnek volt víztartalma, az bejut. Én valami ilyesmiről 
beszélek. És hogy több levegő marad a kupakok alatt, mint ami a szereléskor 
a csőben, miután kikergettem a töltőgáz egy részének a kiengedésével.

> ezen a keletkezo sav dolgon toprengtem . ha keletkezik a rendszerben
> valahol par mg sav akkor az szepen lereeagal a csovek falaval , a
> hocserelovel , a motor , kompresszor kritikus reszeihez aligha jut
> szamottevo mennyisegben .

Én is ezen filóztam, hogy vajon mennyi sav keletkezhet, és az mit csinál a 
továbbiakban. Ha a folyamat nem olyan, hogy a sav csak mint katalizátor 
működik, és valami rejtélyes folyamat által pár mg-nyi sav is képes lenne 
akár egy kiló szigetelőt is elbontani :-), akkor a számára hozzáférhető 
szigetelő (ha csak az izlik neki) egy igen pici része reagál vele, aztán 
elfogy és kész. Valószínűtlen, hogy az összes sav egy pici helyre 
használódna el.

> talan katalizatorkent a bejuto viz es a fem egyutt mukodik , es csak a
> benne levo kenoanyag es a gaz reagal - igy kepzodik a sav ami aztan
> korlatlanul ismetlodhet  ?

Ha így lenne, akkor lehetetlen lenne kivédeni a jelenséget. Lehetetlen az 
összes vizet kizárni, tehát minden klíma emiatt dobná fel a tappancsot.

> egyre jobb otletnek tunik az autoklimak szaritopatronja .

Az hogy működik?

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list