Re: Klíma bekötése
jhidvegi
jhidvegi at startadsl.hu
Thu Jun 22 02:30:09 CEST 2006
charles hoss wrote:
> szerintem a tulnyomas elleneben aligha megy oda be barmi . ha be tud
> menni akkor ki is -es ezt hamar eszreveszed :)
Nos, nem ment át, amit írni akartam.
Van egy csap a szerelvényen, amivel a kültéri és a beltéri között lehet
kapcsolatot teremteni. (Vagyis két ilyen van).
Ezeket úgy lehet működtetni, hogy egy lyukba benyúlok egy imbuszkulccsal, és
ott tudom nyitni-zárni. A tengelyének van tömítése. Az egész lyukat, ahol
benyúlhatok az imbuszkulccsal, egy zárókupakkal le lehet (sőt, le kell)
zárni.
Ha befejeztem a műveleteket, és nem zárom le, a csap tömítésén keresztül ki
tud szökni az egész töltet nem túl hosszú idő alatt, mert ugye két,
egymáshoz képest elmozdítható rész közötti tömítésről van szó. Ezért kell a
zárókupak, hogy ez ne történjen meg.
Na most, ha mindent rendesen csinálok, a zárókupakot felrakom, jól megtépem,
ezzel egy fém-fém kötés jön létre (a perem deformálódik a hollandi
kupakban), és a tömítés gyakorlatilag tökéletes. Na de alatta marad pár cm3
levegő. A nyomás idővel kiegyenlítődik, bentről a csap tömítésén át ide a
kupak alá kijut a töltet, majd diffúzióval a parciális nyomáskülönbségek is
kiegyenlítődnek.
Ha a pár cm3 levegőnek volt víztartalma, az bejut. Én valami ilyesmiről
beszélek. És hogy több levegő marad a kupakok alatt, mint ami a szereléskor
a csőben, miután kikergettem a töltőgáz egy részének a kiengedésével.
> ezen a keletkezo sav dolgon toprengtem . ha keletkezik a rendszerben
> valahol par mg sav akkor az szepen lereeagal a csovek falaval , a
> hocserelovel , a motor , kompresszor kritikus reszeihez aligha jut
> szamottevo mennyisegben .
Én is ezen filóztam, hogy vajon mennyi sav keletkezhet, és az mit csinál a
továbbiakban. Ha a folyamat nem olyan, hogy a sav csak mint katalizátor
működik, és valami rejtélyes folyamat által pár mg-nyi sav is képes lenne
akár egy kiló szigetelőt is elbontani :-), akkor a számára hozzáférhető
szigetelő (ha csak az izlik neki) egy igen pici része reagál vele, aztán
elfogy és kész. Valószínűtlen, hogy az összes sav egy pici helyre
használódna el.
> talan katalizatorkent a bejuto viz es a fem egyutt mukodik , es csak a
> benne levo kenoanyag es a gaz reagal - igy kepzodik a sav ami aztan
> korlatlanul ismetlodhet ?
Ha így lenne, akkor lehetetlen lenne kivédeni a jelenséget. Lehetetlen az
összes vizet kizárni, tehát minden klíma emiatt dobná fel a tappancsot.
> egyre jobb otletnek tunik az autoklimak szaritopatronja .
Az hogy működik?
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list