Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
Sun Jun 11 23:26:10 CEST 2006


May Károly wrote:

> Ha a pedál áram, az induláshoz lenyomom a pedált
> x Amper-ig akkor a járgány gyorsul y fesz-ig.
> Nekem nem szimpi a pedál_áram viszony.

Az lehet, semmi ellenvetésem. Nekem pl a tökfőzelék nem szimpi. :-)

>> Tulajdonképpen egy mai benzinmotor eléggé közelít ehhez a
>> helyzethez. Ha menet közben kinyomnánk a kuplungot, a motor rohadtul
>> felbőgne, ha nincs védelem, tán szét is menne.
> Igy van, de ott az induláshoz van hechanikus nyomatékváltó.

Igen, ez jelentős különbség lenne. Lehet, hogy se nem áramra, se nem 
feszültségre, hanem teljesítményre kéne szabályozni alapvetően - amellett, 
hogy ezt a kipörgésgátló hatású fesz-sáv korlátot, vagy hogy nevezzem, 
megvalósítani?
Ekkor van az, hogy bikamód indul, és ugyanannál a pedálállásnál folyamatosan 
csökken a nyomaték, ahogy a váltónál is ez történik csak szakaszokban.

Asszem ezek részletkérdések, és utólag variálhatók. Én elsőre valszleg 
direkt vezérelve próbálnám ki, tehát a pedál, mint potméter direktben 
megszabja bambán a pwm-et, és lássuk, működik-e. Ha padlót nyomok hirtlelen, 
az gáz, akkor valami eldurran persze, vagy kipörög a kerék. :-)

> Igaz én eddig agymotorban gondolkodtam.
> Melyik lehet a kedvezöbb? Agymotor vagy nyomatékváltó?

Tekintve, hogy kis tömegű csak úgy lehet egy motor, ha pörög is rendesen, 
valami áttétel feltétlenül kell. Nyomatékváltó, ami nem egy állású 
(sebváltó) nem feltétlenül kell, vagy csak opcionálisan, ha arra számítunk, 
hogy hosszú, meredek hegymenetek is előfordulhatnak.

> Variomatik-os agymotor. :o))

Az meg mi? Sajna a kifejezés nekem nem mond semmit.

hjozsi 




More information about the Elektro mailing list