Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa
May Károly
k.m-controller at chello.hu
Sun Jun 11 21:44:01 CEST 2006
>akkor most nezzuk megegyszer - milyen rendszeru motorra gondolsz ?
>allandomagneses , elektromos kommutatoros ?
Nos?
>menetben sajnos szelsoseges esetben az elsokerekes auto nem figyelmeztet
>, hanem balesetet okoz - szelsosegese stilusban vezetve elonyosebb a
>hatsokerek - de azok az alapveto hibak amik a kormanyzas hajtas
>osszekapcsolasabol keletkeznek , nehezen kompenzalhatoak . talan ugy ha
>az elso agyban kis , nagynyomateku manoverezo motor lenne , hatul pedig
>nagyobb sebessegre optimalizalt hajtomu .
Ez elgondolkodtató. Érdekes lehet.
>az a jo az agymotorban (vagy a feltengely helyere tuzott pici motorban)
>hogy korlatlanul kifordithato a kormany - nincs szogkorlat - ez akar 90
>fokban is allhat .
>elso kerekre kar lancot - en azt hatso lengovillara javasoltam - ahol a
>forgaspontban van a motor tengelye es onnan hajt .
>kb mint egy motor vagy robogo hajtaslanc .
>tenyleg kepzeld el hogy mesz , felkezed a kormanyon , masik a radion , a
>ruzson , a szomszed holgy labai kozott , es akkor kihagy az egyik
>elsokerekben levo motor . azonnal eltekeri a kormanyt - szerintem nem
>biztonsagos .
>>Ja, nem írtam, hogy a lapos keréknek nem ugyanaz a kerülete, csak
>>terheletlenül. A földdel érintkező részen az ív mintegy kiegyenesedik, a
>>futófelület rései összezáródnak. Ez megvan kevésbé felfújt keréknél is,
>>csak
>>kevésbé.
>a radial szalak hossza nem valtozik - igy a kerek hossza nem terhet el -
>csak az oldalfal gyurodese valtozik .
Egy ismerösöm mondta a defektes kerékre, hogy felül még jó (csak alul lapos)
>eltero gumimeretnel igen , eltero nyomasnal nem . nem vevodik eszre meg
>masfel+ atm elteresnel sem (0.4 vs 2)
Állandó összkerék hajtásnál észrevehető, ha nem pontosan azonosak.
MKároly
More information about the Elektro
mailing list