Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa
May Károly
k.m-controller at chello.hu
Sun Jun 11 21:16:50 CEST 2006
>>> Kozben azon gondolkodok, hogy mi lenne, ha a gazpedal allassal a
>>> motorok _arama_ lenne aranyos, vagyis a nyomateka. Ekkor elvileg...
>> Azonos gázpedál állásnál erösen begyorsulna. Állandóan a gázpedállal
>> kellene játszani, korrigálni. Ez csak HJozsi ötletével elfogadható
>> ahol van fesz határ is.
>Azért nemegészen! :-) A nyomaték itt adott vonóerőt jelent. A sebesség-erő
>koordináta rendszerben ez egy mondjuk vizszintes egyenes, ha a függőleges
>tengely a vonóerő, de a fékezőerőből a légellenállás meg drasztikusan
>növekvő erőt jelent. Ahol a kettő metszi egymást, oda igyexik a sebesség
>beállni.
Ha a pedál áram, az induláshoz lenyomom a pedált
x Amper-ig akkor a járgány gyorsul y fesz-ig.
Nekem nem szimpi a pedál_áram viszony.
>Tulajdonképpen egy mai benzinmotor eléggé közelít ehhez a helyzethez. Ha
>menet közben kinyomnánk a kuplungot, a motor rohadtul felbőgne, ha nincs
>védelem, tán szét is menne.
Igy van, de ott az induláshoz van hechanikus nyomatékváltó.
Igaz én eddig agymotorban gondolkodtam.
Melyik lehet a kedvezöbb? Agymotor vagy nyomatékváltó?
Variomatik-os agymotor. :o))
MKároly
More information about the Elektro
mailing list