Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa
jhidvegi
jhidvegi at startadsl.hu
Sat Jun 10 11:29:50 CEST 2006
May Károly wrote:
> Apropó az elektromos autóval mi lesz télen? Jelentosen csökken az aksi
> kapaca + nincs fütés + nincs párátlanítás. Szibériában egyenlore
> marad a "veszteséges" belso égésu motor. :o)
Szibéria az más tészta, de nálunk a tél nem olyan zord.
Már benyomtam egy ötletet, szerintem megvalósítható. Hotárolós kályha az
elektromos autóba. Persze nem 5 mázsás, de nincs is akkora energiatárolásra
szüksége. Mondjuk egy 50 kilós példány elég lehet. Töltéskor ezt is ugyanúgy
kéne ugyanonnan tölteni. Valamint úgy kéne az egész járgányt konstruálni,
hogy az elektronika hutése is bentrol történhessen, járuljon hozzá a
futéshez a veszteségi ho. Agymotoroknál onnan már ciki lenne elhozni a hot,
de központi motornál az is beszállhatna a dologba. Az aksik is tudnak hot
termelni (sajnos), és persze mivel bazi tömegrol van szó, és az utastérrel
összefüggésbe hozva lehetne ezt is elhelyezni, annak sincs akadálya, hogy az
egész akkutelepet is felmelegítsük töltéskor - ha nem melegedne fel magától
eleve - olyan 30 fokra, vagy akár 40-re. Na meg az utastér állófutését is
érdemes lenne használni, az pici, de sokat számít, hogy induláskor helybol
meleg van bent. Na és a hoszigetelésrol se kell megfeledkezni. :-) Azt már
nem mondanám, hogy legyen termoplan a szélvédo meg a többi ablak. :)))
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list