Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa
jhidvegi
jhidvegi at startadsl.hu
Sat Jun 10 07:38:36 CEST 2006
Móczó Levente wrote:
> Nem akarnam elvitatni a visszataplalas fontossagat, csak hozzafuznek
> valamit.
> En a jelenlegi autommal sem tapicskolom folyamatosan a feket, hanem
> inkabb lassabban jarok..
Nem ilyen egyszeru a dolog. Az utak persze néhol síkban vannak, de ha van
emelkedo, ott a motor jobban dolgozik, a túloldalán meg van ugye a motorfék,
ami eldisszipálja azt a többletet, amit a motor benyomott. Max ekkor nem
fogyasztja a naftát. Na most, vellanynál ez visszanyerheto.
Múltkor kiszámoltam, hogy egy 80km-re való feltöltés kb 100
gyorsításra-lassításra elég. Ha ennek egy részét vissza lehet szerezni,
máris no a hatótáv.
Te azért nem bántod a féket, mert használod a motorféket is. Az is fék!!!
Ahhoz, hogy az autó "kifuttatásával" lehessen lelassítani, egyedül kell
lenni az utakon, az meg nem valósul meg az esetek zömében. Ha az autó jól
gurul, lehet, hogy 80-ról már 2km-rel elotte gurulóra kell tenni, és az
utolsó 100m-t már lépésben tenné meg a járgány. Igen idoigényes móka. És
ekkor nem kellett sehova befordulni. :-)
Tehát jó dolog az a visszatáplálás.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list