Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa

Moczik Gabor pm at progzmaster.hu
Fri Jun 9 22:30:41 CEST 2006


Halász Ferenc wrote:
> Manapság, mikor már elvetemült módon leszámítológép
> van a "modern" óttókba, ami néha okosabb akar lenni
> a gyakorlott soféreknél is - abszurdnak tartom, hogy a
> megálmodott járgányt másképp kölljön vezetni, másképp

Nem ertem, hogy fugg ossze a szamitogep es hogy maskepp kellhet vezetni...

> akadályát nem látom annak, hogy a "gázpedál" nyomásával
> arányos teljesítmény pumpálódjon a kerekekhez, "gázlevétel"
> kvázi üresbekapcsolást szimuláljon, fékpedál lenyomása az
> erővel (elmozdulással) arányos fékezést okozzon (természetesen
> visszatáplálással, s csak "padlóféknél" blokkolással). Kuplung

Ezt igy leirni egyszeru, csak ugye a mechanikus feket nem dobhatod ki. Ha 
meg az is ott van, akkor ki kell talalni valamit, hogy ugyanaz a fekpedal 
mukodtesse a visszataplalast meg a hidraulikus feket, es lehetoleg ugy, hogy 
a pedal nyomasaval aranyos fekerot produkaljon.

Es akkor is maskepp kell vezetni, mert ha a pedal kicsi holtjatekaba meg 
betesszuk a visszataplalas teljes lehetseges tartomanyat, akkor hozza kell 
majd szokni, hogy nincs holtjatek, es csak finoman szabad nyomni.

Ha 7.5kW-nyi motor van a kocsiban, akkor ugyanekkora motorfekhatast lehet 
elerni, ez azert eleg hatasos. Rovid idore tul lehet terhelni a motort, 
szoval azt is el tudom kepzelni, hogy a hidraulikus fek csak igen ritkan 
kell majd.

> A kerekenkénti villanymotor több előnnyel járhat:
> - mech. differenciálmü fölösleges

Viszont 1 difi 1 motor kisebb mint 2 motor.

> - "sebességváltáshoz" soros-párhuzamos kapcsolás kombiná-
>    ció _legalább_3_sebességfokozatot_ megoldhat.(Többet is!)

Felesleges. Ezzel gyakorlatilag csak a motorokra juto aramot/feszt varialod, 
olyan nyomatekot ezzel eloallitani nem tudsz, amit ne tudnal siman a 
kapocsfesz valtoztatassal.

Egyetlen jelentosege a soros kapcsolasnak az "elektronikus difi". Az hogy 
parhuzamosra lehet kapcsolni, az meg hogy legyen difizar is.

> - kormányzottkerék "agymotorja" feleslegessé teszi a hajtás
>    érzékeny pontját (a csuklót,v. kardán(szerüség)et).

Jol hangzik, de talalt mar valaki ilyen agymotort valahol?
Miert erzekeny pont az a csuklo?
Tobbszazezer km-t elmegy, es nincs vele semmi gond.

> hátsó kerekekhez! (Elöl az egyszerü kormányozhatóság érde-
> kében kisebb /rugózatlan tömeg!/ teljesítményü is elég.)

Jo nagy lesz az a rugozatlan tomeg, mar piti motor eseten is.
Egy 1kW-os DC motor van itthon, kb. 10 kilo.

> A kerekenkénti vill.motort lehet _áttétellel_is_ a kerekek-
> hez kapcsolni. Mégpedig ügyesen, úgy, hogy a "rúgózatlan tömeg"
> szinte csak a kerék marad! És "csukló" (kardán) SEM KELL!

Es jobb lesz igy? :-)

-- 
((( Móczik Gábor  )))--((( pm -> @ -> progzmaster -> . -> hu  )))
((( Skype: moczik )))--((( Website: http://www.progzmaster.hu )))




More information about the Elektro mailing list