Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa
Moczik Gabor
pm at progzmaster.hu
Fri Jun 9 22:30:41 CEST 2006
Halász Ferenc wrote:
> Manapság, mikor már elvetemült módon leszámítológép
> van a "modern" óttókba, ami néha okosabb akar lenni
> a gyakorlott soféreknél is - abszurdnak tartom, hogy a
> megálmodott járgányt másképp kölljön vezetni, másképp
Nem ertem, hogy fugg ossze a szamitogep es hogy maskepp kellhet vezetni...
> akadályát nem látom annak, hogy a "gázpedál" nyomásával
> arányos teljesítmény pumpálódjon a kerekekhez, "gázlevétel"
> kvázi üresbekapcsolást szimuláljon, fékpedál lenyomása az
> erővel (elmozdulással) arányos fékezést okozzon (természetesen
> visszatáplálással, s csak "padlóféknél" blokkolással). Kuplung
Ezt igy leirni egyszeru, csak ugye a mechanikus feket nem dobhatod ki. Ha
meg az is ott van, akkor ki kell talalni valamit, hogy ugyanaz a fekpedal
mukodtesse a visszataplalast meg a hidraulikus feket, es lehetoleg ugy, hogy
a pedal nyomasaval aranyos fekerot produkaljon.
Es akkor is maskepp kell vezetni, mert ha a pedal kicsi holtjatekaba meg
betesszuk a visszataplalas teljes lehetseges tartomanyat, akkor hozza kell
majd szokni, hogy nincs holtjatek, es csak finoman szabad nyomni.
Ha 7.5kW-nyi motor van a kocsiban, akkor ugyanekkora motorfekhatast lehet
elerni, ez azert eleg hatasos. Rovid idore tul lehet terhelni a motort,
szoval azt is el tudom kepzelni, hogy a hidraulikus fek csak igen ritkan
kell majd.
> A kerekenkénti villanymotor több előnnyel járhat:
> - mech. differenciálmü fölösleges
Viszont 1 difi 1 motor kisebb mint 2 motor.
> - "sebességváltáshoz" soros-párhuzamos kapcsolás kombiná-
> ció _legalább_3_sebességfokozatot_ megoldhat.(Többet is!)
Felesleges. Ezzel gyakorlatilag csak a motorokra juto aramot/feszt varialod,
olyan nyomatekot ezzel eloallitani nem tudsz, amit ne tudnal siman a
kapocsfesz valtoztatassal.
Egyetlen jelentosege a soros kapcsolasnak az "elektronikus difi". Az hogy
parhuzamosra lehet kapcsolni, az meg hogy legyen difizar is.
> - kormányzottkerék "agymotorja" feleslegessé teszi a hajtás
> érzékeny pontját (a csuklót,v. kardán(szerüség)et).
Jol hangzik, de talalt mar valaki ilyen agymotort valahol?
Miert erzekeny pont az a csuklo?
Tobbszazezer km-t elmegy, es nincs vele semmi gond.
> hátsó kerekekhez! (Elöl az egyszerü kormányozhatóság érde-
> kében kisebb /rugózatlan tömeg!/ teljesítményü is elég.)
Jo nagy lesz az a rugozatlan tomeg, mar piti motor eseten is.
Egy 1kW-os DC motor van itthon, kb. 10 kilo.
> A kerekenkénti vill.motort lehet _áttétellel_is_ a kerekek-
> hez kapcsolni. Mégpedig ügyesen, úgy, hogy a "rúgózatlan tömeg"
> szinte csak a kerék marad! És "csukló" (kardán) SEM KELL!
Es jobb lesz igy? :-)
--
((( Móczik Gábor )))--((( pm -> @ -> progzmaster -> . -> hu )))
((( Skype: moczik )))--((( Website: http://www.progzmaster.hu )))
More information about the Elektro
mailing list