Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa
jhidvegi
jhidvegi at startadsl.hu
Fri Jun 9 17:09:34 CEST 2006
Király,Gyula wrote:
>> , ha leveszem a lábam a gázról, létrejön a
>> visszatáplálós fékezés. :-)
>
> Feltaláltad a motorféket..:}}
Neeeem, ez nem olyan szerény fékezés lenne, ha így lenne megoldva. Ezzel meg
lehet csinálni azt is, hogy a gyanútlan ember beverje a fejét a kormányba.
:-) Vagy akár blokkolófékezést is lehetne csinálni, persze csak a hajtott
kerekeken.
Szerintem az egész módi nem valami jó. Az tetszik a legjobban, ha a fékpedál
holtjátékában van megoldva a visszatáplálós fék. Ahogy Dexter írta, valami
keményebb rugót lehet berakni, és elmozdulásra áramot szabályozni. Amikor
elértük a max áramot, annál az elmozdulásnál kéne kezdenie a mechanikus
féknek muködnie, miközben az áram marad.
Más kérdés, hogy mi lenne télen, csúszós úton. Esetleg az elektromos fék
áramát bentrol lehetne állítani az útviszonyoknak megfeleloen. Tehát, ha azt
akarom, hogy már a másik fék is fogjon elol, miközben hátul még nem csúszott
meg az elektromos féktol a kerék...
Ha persze ugyanarra a kerékre hat mindketto, akkor nem kell vacakolni.
A visszatáplálós féknek van egy gigászi elonye: nincs blokkolás. :-)
Legalábbis elég könnyu megcsinálni, hogy a fesszel is játszik az
elektronika, és ha hirtelen lassulna le, az a motorfesz eltunését jelentené,
de ez ne legyen lehetséges. Nemtom, hogy kéne beállítani, de valami okosat
biztos ki lehetne találni. Persze a sima áramszabályozás blokkolást is
csinálna.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list