Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
Fri Jun 9 17:09:34 CEST 2006


Király,Gyula wrote:

>> , ha leveszem a lábam a gázról, létrejön a
>> visszatáplálós fékezés. :-)
>
> Feltaláltad a motorféket..:}}

Neeeem, ez nem olyan szerény fékezés lenne, ha így lenne megoldva. Ezzel meg 
lehet csinálni azt is, hogy a gyanútlan ember beverje a fejét a kormányba. 
:-) Vagy akár blokkolófékezést is lehetne csinálni, persze csak a hajtott 
kerekeken.

Szerintem az egész módi nem valami jó. Az tetszik a legjobban, ha a fékpedál 
holtjátékában van megoldva a visszatáplálós fék. Ahogy Dexter írta, valami 
keményebb rugót lehet berakni, és elmozdulásra áramot szabályozni. Amikor 
elértük a max áramot, annál az elmozdulásnál kéne kezdenie a mechanikus 
féknek muködnie, miközben az áram marad.

Más kérdés, hogy mi lenne télen, csúszós úton. Esetleg az elektromos fék 
áramát bentrol lehetne állítani az útviszonyoknak megfeleloen. Tehát, ha azt 
akarom, hogy már a másik fék is fogjon elol, miközben hátul még nem csúszott 
meg az elektromos féktol a kerék...

Ha persze ugyanarra a kerékre hat mindketto, akkor nem kell vacakolni.

A visszatáplálós féknek van egy gigászi elonye: nincs blokkolás. :-) 
Legalábbis elég könnyu megcsinálni, hogy a fesszel is játszik az 
elektronika, és ha hirtelen lassulna le, az a motorfesz eltunését jelentené, 
de ez ne legyen lehetséges. Nemtom, hogy kéne beállítani, de valami okosat 
biztos ki lehetne találni. Persze a sima áramszabályozás blokkolást is 
csinálna.

hjozsi 




More information about the Elektro mailing list