Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa

charles hoss dexter at bekesnet.hu
Fri Jun 9 16:34:07 CEST 2006


Moczik Gabor wrote:

>Ahhoz is kell "hajtomu haz", legalabbis ha azt akarod hogy hosszu 
>elettertama legyen annak a lancnak 3000 koruli fordulatszamokon, akkor 
>illene olajban futnia, de legalabb egy por/vizmentes vedoburkolat ra.
>  
>
motoron a lanc elmegy minimal karbantartassal 30.000km-t , neha tobbet . 
az kiserletek utan egyertelmuen meg kell oldani a hazat , de addig ez 
egyszerubb .

>Ha komplett vezerlot, motort, miegymast megveszed hozza, baromira nem fog 
>olcson kijonni, ebben biztos vagyok. Aztan ha legalis gepet akarsz, ramegy a 
>fel eleted mire hivatalossa tudod tenni az atalakitasokat.
>  
>
ez a hivatalos atalakitas egy erdekes kerdes .
hasznaltauto.hu-n nezve az aixam-ok nincsenek vizsgaztatva , csak siman 
jarnak veluk . en is talalkoztam mar pulival amin nincs rendszam , a 
rendorok pedig valamiert nem szolnak ra - van valami elvi segedmotor 
kategoria amire egyenlore ha jol tudom nekunk nincs szabalyunk , de 
megsem cseszegetik .

>Nem akku ontesrol van szo, hanem pl. az elektromos vezerlesrol. Frob most 
>irta, hogy egy "egyszeru" frekivalto 200e folott van, es akkor meg 
>visszataplalasod sincs, es nem akkurol megy.
>Nem hiszem, hogy keszen egy elektromos auto motorjahoz valo vezerles 
>lenyegesen olcsobb lenne keszen. Persze hobbybol se biztos hogy olcso a 
>250-edik eldurrantott IGBT sor utan, viszont nem lego hanem fejlesztes :-)
>  
>
van a ketto kozott egy hatarmesgye amit probalnek megcelozni . freki 
atalakitot van ember aki olcson gyart , ha mar tudod mit szeretnel , 
milyen motorhoz , akkor lehet hogy olcsobb megvenni - tovabbfejleszteni 
a gyorsitasi fazisokat egy kontrollerrel kicsit atdolgozni mint alapbol 
, a padlotol fejleszteni - talan pont a teljesitmenymeghajto resz az 
amihez nem mernek hozzanyulni :)

>Csak elektromos varosi autot meg el tudok kepzelni, csak szerintem nehez 
>lesz legalissa tenni. 
>
<http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?start=0&command=keres&rendezes=1&data=YTo2OntzOjc6InJlc3VsdHMiO3M6MjoiMTAiO3M6OToia2F0ZWdvcmlhIjtzOjExOiJzemVtZWx5YXV0byI7czoyOiJxMSI7czoyOiIzMCI7czoxMzoib3JzemFnX2tlcmVzbyI7czoxOiJIIjtzOjEyOiJ3aGVyZV9rZXJlc28iO3M6MTE0OiIgV0hFUkUgYWt0aXY9MSBBTkQgZ3lhcnRtYW55a29kID0gJzMwJyBBTkQgb3JzemFna29kID0gJ0gnICBBTkQgdmFsdXRhbmVta29kID0gJ0hVRicgQU5EIGthdGVnb3JpYSA9ICdzemVtZWx5YXV0byciO3M6MTE6InNjcmVlbndpZHRoIjtzOjQ6IjEyODAiO30=>
ezek egyike sem rendszamos , tehat nem is muszaki vizsgas - hogy 
kotelezo lenne-e azt nem tudom , de letezo res .
http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=402019&command=ugras&screenwidth=1280
lathatoan van vizsgaztatott kisaut es nem vizsgaztatott - hogy mito fugg 
nem tudom .

>A hibrid auto mar szerintem tulzas, tulmutat a hobby project keretein. Neked 
>van ilyen auto alapod, amibol ki tudsz indulni, masnak nem biztos, es egy 
>meglevo autoba a robbanomotor _melle_ betenni egy hasonlo meretu 
>villanymotort mar a lehetetlennel vetekszik. Esetleg ha egy eredetileg 3.0 
>V6 autobol indul ki az ember, es kicsereled egy 1.2-re, hogy legyen a 
>motorterben hely :-). De csomagtered max a hatso ules lesz, mert a csomagter 
>kell az akkunak.
>  
>
igen , ez nagyon igaz , de ahogy en latom a robbanomotoros autok sulya 
tobbszorose az elektromos mikroautokenak - nincs jelenleg olyan kisauto 
a hagyomanyosok kozott ami fel tonna alatt lenne , pedig ha egy auto 
varosi jarkalo cucc , talan nem kene korbepancelozni - a kispok elejet 
meg tudom emelni , a hatuljaval mar bajban lennek :)
szamomra valahogy ugy nez ki hogy egy repuloszeruen konnyure megepitett 
kaszni kene max ket szemelyre . sulyban mondjuk 300 kilo lehetne a cel .

bye
dexter




More information about the Elektro mailing list