Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa
charles hoss
dexter at bekesnet.hu
Fri Jun 9 16:34:07 CEST 2006
Moczik Gabor wrote:
>Ahhoz is kell "hajtomu haz", legalabbis ha azt akarod hogy hosszu
>elettertama legyen annak a lancnak 3000 koruli fordulatszamokon, akkor
>illene olajban futnia, de legalabb egy por/vizmentes vedoburkolat ra.
>
>
motoron a lanc elmegy minimal karbantartassal 30.000km-t , neha tobbet .
az kiserletek utan egyertelmuen meg kell oldani a hazat , de addig ez
egyszerubb .
>Ha komplett vezerlot, motort, miegymast megveszed hozza, baromira nem fog
>olcson kijonni, ebben biztos vagyok. Aztan ha legalis gepet akarsz, ramegy a
>fel eleted mire hivatalossa tudod tenni az atalakitasokat.
>
>
ez a hivatalos atalakitas egy erdekes kerdes .
hasznaltauto.hu-n nezve az aixam-ok nincsenek vizsgaztatva , csak siman
jarnak veluk . en is talalkoztam mar pulival amin nincs rendszam , a
rendorok pedig valamiert nem szolnak ra - van valami elvi segedmotor
kategoria amire egyenlore ha jol tudom nekunk nincs szabalyunk , de
megsem cseszegetik .
>Nem akku ontesrol van szo, hanem pl. az elektromos vezerlesrol. Frob most
>irta, hogy egy "egyszeru" frekivalto 200e folott van, es akkor meg
>visszataplalasod sincs, es nem akkurol megy.
>Nem hiszem, hogy keszen egy elektromos auto motorjahoz valo vezerles
>lenyegesen olcsobb lenne keszen. Persze hobbybol se biztos hogy olcso a
>250-edik eldurrantott IGBT sor utan, viszont nem lego hanem fejlesztes :-)
>
>
van a ketto kozott egy hatarmesgye amit probalnek megcelozni . freki
atalakitot van ember aki olcson gyart , ha mar tudod mit szeretnel ,
milyen motorhoz , akkor lehet hogy olcsobb megvenni - tovabbfejleszteni
a gyorsitasi fazisokat egy kontrollerrel kicsit atdolgozni mint alapbol
, a padlotol fejleszteni - talan pont a teljesitmenymeghajto resz az
amihez nem mernek hozzanyulni :)
>Csak elektromos varosi autot meg el tudok kepzelni, csak szerintem nehez
>lesz legalissa tenni.
>
<http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?start=0&command=keres&rendezes=1&data=YTo2OntzOjc6InJlc3VsdHMiO3M6MjoiMTAiO3M6OToia2F0ZWdvcmlhIjtzOjExOiJzemVtZWx5YXV0byI7czoyOiJxMSI7czoyOiIzMCI7czoxMzoib3JzemFnX2tlcmVzbyI7czoxOiJIIjtzOjEyOiJ3aGVyZV9rZXJlc28iO3M6MTE0OiIgV0hFUkUgYWt0aXY9MSBBTkQgZ3lhcnRtYW55a29kID0gJzMwJyBBTkQgb3JzemFna29kID0gJ0gnICBBTkQgdmFsdXRhbmVta29kID0gJ0hVRicgQU5EIGthdGVnb3JpYSA9ICdzemVtZWx5YXV0byciO3M6MTE6InNjcmVlbndpZHRoIjtzOjQ6IjEyODAiO30=>
ezek egyike sem rendszamos , tehat nem is muszaki vizsgas - hogy
kotelezo lenne-e azt nem tudom , de letezo res .
http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=402019&command=ugras&screenwidth=1280
lathatoan van vizsgaztatott kisaut es nem vizsgaztatott - hogy mito fugg
nem tudom .
>A hibrid auto mar szerintem tulzas, tulmutat a hobby project keretein. Neked
>van ilyen auto alapod, amibol ki tudsz indulni, masnak nem biztos, es egy
>meglevo autoba a robbanomotor _melle_ betenni egy hasonlo meretu
>villanymotort mar a lehetetlennel vetekszik. Esetleg ha egy eredetileg 3.0
>V6 autobol indul ki az ember, es kicsereled egy 1.2-re, hogy legyen a
>motorterben hely :-). De csomagtered max a hatso ules lesz, mert a csomagter
>kell az akkunak.
>
>
igen , ez nagyon igaz , de ahogy en latom a robbanomotoros autok sulya
tobbszorose az elektromos mikroautokenak - nincs jelenleg olyan kisauto
a hagyomanyosok kozott ami fel tonna alatt lenne , pedig ha egy auto
varosi jarkalo cucc , talan nem kene korbepancelozni - a kispok elejet
meg tudom emelni , a hatuljaval mar bajban lennek :)
szamomra valahogy ugy nez ki hogy egy repuloszeruen konnyure megepitett
kaszni kene max ket szemelyre . sulyban mondjuk 300 kilo lehetne a cel .
bye
dexter
More information about the Elektro
mailing list