Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa
charles hoss
dexter at bekesnet.hu
Fri Jun 9 14:37:54 CEST 2006
Moczik Gabor wrote:
>Kezd mar igy nagyon elhuzni a tema az hobby szinttol!
>Ki, mennyiert, es hol fogja legyartatni a szukseges hajtasokat, atteteleket,
>hajtomuhazakat? Ha van robbanomtor is, akkor mar ugye 2 tengelyen mehet be a
>szufla. Konnyu autot akartok. Ha benne marad egy robbanomotor, ahhoz kell az
>osszes tartozeka is, igy legfeljebb egy nehezebb autot lehet csinalni, ha
>bekerul meg egy villanymotor is, meg 200kg akku.
>
>En hobby szinten elfelejtenem ezt a hybrid autot.
>
>
igen , ha kisp-bol indulsz .
nekem viszont ott a puli , aminek a hajtashaza olyan hogy ket helyen
mehet bele a kakao (szerintem egy sima automatavalto lanc van
hajtasatvitelre - ezzel az attetelvaltas is nevetsegesen egyszeru - es a
bemeno tengely nyujtasaval mindket oldalon etetheted)
>Szeretek egybol nagyot gondolni, de en biztos azzal kezdenem a probalkozast,
>hogy motor es cuccai ki, de a valto, difi marad.
>
>
a difi attetelt nehez valtani - de nem lehetetlen . konnyebb arra
szerelni a motort mint a valtohazra .
>Egy alkalmas vilanymotort viszonylag egyszeruen fel lehet szerelni a
>robbanomotor helyere. Ezen a konstrukcion aztan ki lehet kiserletezni hogy
>mekkora teljesitmeny kell, hogy fog menni a visszataplalas, fejleszteni egy
> 0-tol finoman szabalyozhato motorvezerlot.
>
>
ezek mar keszen vannak , leteznek ipari es hazi kivitelben is - itt a
listan is tobben csinaltak mindenfele felvetodo motortipusra vezerloket
olyan aramokra amit en elkepzelni sem tudok :)
>Aztan ha mindez problemamentesnek mondhato, utana gondolkodni a valto/difi
>kihagyasan. Nemelyik valto 5-osben 1:1 attetelt ad, akar az prototipuson is
>ki lehet probalni, mit tudna direkt hajtassal.
>
>
ez azert szamithato is , es nem kell ujra feltalalni a grof spanyol
viaszt , mert leteznek kesz termekek , aminek az adatai publikusak .
>A direkt hajtast is at kellene gondolni. Szerintem jobb hatasfok lenne
>elerheto, ha lenne egy attetel a motor es a kerek kozott. Ha veszunk egy
>aszinkron motort, az jo esetben mar 50Hz-en is 2880-at foroghat.
>A kerekek atmeroje legyen 52cm. 2880-as fordulatszammal (elvben) 282km/h
>lenne a vegsebesseg, szoval siman lehet lassito attetelt is betenni.
>
>
kapasbol most nem tudok nagyon sok szamot mondani , de pl a jeep difi
3.55-os lassitoattetelt tartalmaz .
a valtok altalaban negyedikben vagy otodikben 1:1-esek , a difi attetel
hatarozza meg a motor/kerek fordulatot , igy szamithato . lada hatso hid
mindenhol tonnaszam van kidobva - ebbol is van par attetel - kombi , kis
, nagy motor stb
>Esetleg szerintem az is kivitelezheto lenne, hogy egy olyan valtot
>osszerakni, ami csak 2 fokozatu. Nem kellene kihagyni azt sem, hogy a motort
>mechanikailag le lehessen valasztani a kerekekrol. Tehat vagy kuplung, vagy
>olyan valto, amit menet kozben lehet kapcsolni. Teljesen jo lehet egy gyari
>valto is, csak ki kell szedni a felesleges fogaskerekeket :-)
>Menet kozben ki lehet venni uresbe, betenni meg be lehet kuplung nelkul is,
>ha olyan a motorvezerlo elektronika.
>
>
konnyu lenne ugy kezdeni a kiserletezest hogy pl egy panda hatso futomu
helyett beraksz egy lada hidat , rajta egy motorral es megprobalod
elinditani . ennel egyszerubb aligha lehetne - ha az attetel valtas is
kovetelmeny akkor egy motor lanckerek parbol tetszoleges attetel
letrehozhato par ezer ft-bol
bye
dexter
More information about the Elektro
mailing list