Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
Fri Jun 9 08:27:59 CEST 2006


Csuvár Imre wrote:

> A toltes:
> ha valaki kiszamolna pontosan,
> azert kijonne, hogy nem egeszen ingyen van.
> Egy kisauto fogyasztasa megfelel kb. egy 2-3L/100km belsoegesu
> motorosnak. Ez csokkentheto napelemes, szelgeneratoros toltessel!

Ezt valóban érdemes lenne kiszámítani.
Elektromos esetben van az ismert Ft/kwh költség, amit el kell osztani a
töltés és a végén az egész hajtás+motor hatásfokával egymás után.
Szénhidrogénnél pedig az égésho árát a motor és a hajtáslánc hatásfokával.

Elsore számítás nélkül két gyanúm van.
1. a robbanómotor hatásfoka nemigen haladja meg a 30-40%-ot,
2. az üzemanyagok egységnyi energiatartalma helybol drágább, ha másért nem,
a jövedéki adó miatt.

Ha könnyen lehetne földgázzal autózni, akkor kebésbé volna érdemes a 
villanyautóval foglalkozni. Azt már korábban számolgattuk, hogy a jelen 
gázárak mellett a gáz egységnyi energiája valami 3-5-ször kisebb, mint a 
villanyé. A PB gáz már drágább, a benzin, gázolaj... még sokkal drágább, ha 
jól emléxem.

(A klímaügyek kapcsán számolgattunk anno.)

A villanyautónak két nagy energetikai elonye van: egyrészt eltunik a 
rémséges hatásfokú robbanómotor, másrészt vissza lehet nyerni a mozgó 
tömegekben rejlo energiát. Az elterjedése addig nem fog megtörténni, amíg 
valami áttörés nem lesz az energiaátrolásban (legalább kWh/kg és élettartam, 
de számíthat a feltöltési sebesség is), vagy nem hoznak létre valami baromi 
jó hatásfokú üzemanyag cellát.

Szerintem a tárolásban a kondik lehet, hogy élre törnek. Az élettartamuk 
helybol bazi nagy lehet, mert nem kémiáznak (gondolom), másrészt gyorsan 
feltölthetok. (Elképzelem, ahogy a töltoállomáson MW-okkal töltögetnek. 
:-) )

hjozsi




More information about the Elektro mailing list