Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
Fri Jun 9 07:43:40 CEST 2006


Halász Ferenc wrote:

> adni pl. a következőre: Egy "normális" kocsinál a motor fő-
> tengelyéről hány % enyergia jut el a kerekekig? Röviden: milyen
> hatásfokú az "erőátvitel" ? (Esetleg részegységenként, mint seb-
> váltó, differenciálmü, féltengelycsuklók stb). Ez ahhoz lenne jó,
> hogy a villamos hajtásnál mit lenne érdemes kihagyni, v. kiváltani.

Szerintem nem sok megy el, de ez %-ban akkor tud kicsi lenni, ha nagy a 
betáp teljesítmény. Tehát, ha szinte üresben forgatják, akkor már szar lehet 
az arány. Kisfogyasztású autót kell választani, abban ez nem lehet rossz.

Szerintem ezek bennhagyása egyfajta kényszer. Arra az esetre, ha nagyon 
egyszerű megoldást akarunk. Nemtom, ma van-e a sebváltóknak ún. direkt 
fokozata, ekkor is fogyaszt ugye, mert az olajat kevergeti. Tehát az 
olajminőséggel ezt lehet befolyásolni. A diffiműnél detto. Mivel nincs nagy 
teljesítményről szó, lehet enyhíteni a dolgain. Szerintem maga a fogaskerék 
meglehetősen jó hatásfokú. Különösen, ha relatíve kicsik a fogai.

Szerintem ami viszonylag sokat fogyaszt, az a fék. A féktárcsához mindig egy 
nem pici erővel odanyomódik a fékpofa. Ezen kéne picit változtatni. Az 
energiát igazából a légellenállás, utána a gördülési ellenállás viszi el 
tartósan.

Én is amondó vagyok, hogy ha lehet, minden áttételt ki kell hagyni. Illetve, 
ha vélhető a hegymenet, akkor van létjogosultsága két különböző fokozatnak, 
de agymotornál ez elég cikinek tűnik. Bár fene tudja, kis bolygóművet be 
lehet ide is rakni, ami vagy direktbe van kötve, vagy nem, valami egyszerű 
elektronyos átváltással.

hjozsi 




More information about the Elektro mailing list