Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa
jhidvegi
jhidvegi at startadsl.hu
Fri Jun 9 07:43:40 CEST 2006
Halász Ferenc wrote:
> adni pl. a következőre: Egy "normális" kocsinál a motor fő-
> tengelyéről hány % enyergia jut el a kerekekig? Röviden: milyen
> hatásfokú az "erőátvitel" ? (Esetleg részegységenként, mint seb-
> váltó, differenciálmü, féltengelycsuklók stb). Ez ahhoz lenne jó,
> hogy a villamos hajtásnál mit lenne érdemes kihagyni, v. kiváltani.
Szerintem nem sok megy el, de ez %-ban akkor tud kicsi lenni, ha nagy a
betáp teljesítmény. Tehát, ha szinte üresben forgatják, akkor már szar lehet
az arány. Kisfogyasztású autót kell választani, abban ez nem lehet rossz.
Szerintem ezek bennhagyása egyfajta kényszer. Arra az esetre, ha nagyon
egyszerű megoldást akarunk. Nemtom, ma van-e a sebváltóknak ún. direkt
fokozata, ekkor is fogyaszt ugye, mert az olajat kevergeti. Tehát az
olajminőséggel ezt lehet befolyásolni. A diffiműnél detto. Mivel nincs nagy
teljesítményről szó, lehet enyhíteni a dolgain. Szerintem maga a fogaskerék
meglehetősen jó hatásfokú. Különösen, ha relatíve kicsik a fogai.
Szerintem ami viszonylag sokat fogyaszt, az a fék. A féktárcsához mindig egy
nem pici erővel odanyomódik a fékpofa. Ezen kéne picit változtatni. Az
energiát igazából a légellenállás, utána a gördülési ellenállás viszi el
tartósan.
Én is amondó vagyok, hogy ha lehet, minden áttételt ki kell hagyni. Illetve,
ha vélhető a hegymenet, akkor van létjogosultsága két különböző fokozatnak,
de agymotornál ez elég cikinek tűnik. Bár fene tudja, kis bolygóművet be
lehet ide is rakni, ami vagy direktbe van kötve, vagy nem, valami egyszerű
elektronyos átváltással.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list