Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa
charles hoss
dexter at bekesnet.hu
Fri Jun 9 01:18:49 CEST 2006
vajk fekete wrote:
>Sajat gondolatok esetleges behasznalasra:
>
>Nem lehetne valahogyan modularisra csinalni?
>
ez tok jo lenne - igy minimalisan lehetne tartani a sulyt .
> Lenne kicsi fix akkupack, es egy "slot" ebbe a slotba lehetne tenni nagy akkupakkot, melobajaras, napi 50km megtetele celjabol, ejszakankenti toltessel.
>
nehez lenne a pakk , hacsak nem tortenik valami oriasi csoda .
> Es otthon kicserelhetnem egy aggregator pakkra, ami nagysebessegu nagytavolsagu utazasnal biztositana a benzikutalapu nagy hatotavolsagot.
>
>
ehhez jobban jarnal egy kis blokkal amit rahuzol egy tengelykapcsolora -
ket csavar es par kabel , cso .
>Tuti ki lehet hagyni a valtot?
>
igen . a puli egy elavult technika , de egysebesseges - a mai motorok
felteszem sokkal szelesebb tartomanyban kell tudjak ugyanazt , kisebb
melegedessel (az most sem merheto) konnyebb sullyal .
> Az hagyjan hogy egy szeles fordulatszamtartomanyban nyomatekos motor kellene, ami lehet hogy nem a legjobb kw/kg aranyu, de (en ehhez nem ertek) ezeknek a pillanatnyi hatasfoka nem fugg a fordulatszamtol? Mert ha igen, akkor megis lehet hogy egy kis tartomanyban hasznalt villanymotor plusz valto szumma jobb hatasfokot ad mint a szelestartomanyu motor.
>
>
nem tudom . ahogy en latom az elektromos motor mindent feleslegesse tesz
a toltesen , akkupakkon kivul .
az orszaguti cirkalashoz kell egy kicsi blokk ami tud kozben tolteni is
- igy mehetsz es ha beersz egy varosba akkor lesz ujra ero a stop&go
mukodeshez , allo motor mellett . de pl a hatramenetet csak akkurol kell
tudja a cucc , indulni csak akkurol kell tudjon , lassan menni szinten .
a motor csak es kizarolag a vegtelen hatotav miatt kell - akar
levehetoen .sajnos a kis stabil blokkok elettartama nem tunik jonak -
ezer orat hallottam utoljara - az meg drama.
1000 ora 90-es atlaggal nem sok .
bye
dexter
More information about the Elektro
mailing list