Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa
jhidvegi
jhidvegi at startadsl.hu
Thu Jun 8 13:09:48 CEST 2006
vajk fekete wrote:
> viszont 800 kilo egy meter magasra emelesehez 8KJ energia kell.
Igen. Ez kWh-ba átszámolva 0,0022 kWh, szóval a gyorsításhoz több kell.
> ez 5% emelkedon 40-el felmenni 4.4KW.
Igen, ilyesmit én is számoltam. A teljesítmény kijönne mind a motorból, mind
az aksiból. Én legalább 20, de inkább 30kW-ot raknék bele, amit azért nem
csak 1-2 másodpercig bír. 160V-tal számolva a 30kW tényleg 180A fölötti
áramot jelent, de ez megfelel egy szerényebb indítózásnak. A 4-5kW meg se
kottyan az aksinak.
> 5% mar ritkabb, de plane rovid szakaszon gyakran elofordul. egy csomo
> olyan ut van, ami kicsit emelkedik, csak kocsival nem tunik fel. a
> varos nem mertanilag sik, csak jozan paraszti esszel az.
> szoval a motor meretezesenel is figyelembe kell venni az emelkedoket,
> meg az akkukapac/hatotav meretezesenel is! egy par alattomos
> emelkedo, es oda is a toltes. a visszataplalasnak is inkabb lejton
> haladaskor lenne talan ertelme mint fekezeskor.
Nézzük csak ezt az emelkedos játékot. Ha valóban van az aksiban 5kWh (18MJ)
energia, ez mire is elég? Ha 8kJ kell egy méter emelkedohöz, akkor ez
felvinné a járgányt 2,2 km-re. Persze hatásfok miegyéb, szóval legyen csak
1-1,5 km. Ha van visszatáplálás, akkor megvan, amit írtál. Emelkedore fel,
lejton meg visszatöltés. Hacsaknem a sofor barom, és mechanikus fékig nyomja
a fékpedált.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list