Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
Thu Jun 8 12:08:44 CEST 2006


Bodosi Bal zs wrote:

> A puliban sima kensavas olomakku van vagy valami speci?

Nyakam rá, hogy sima kénsavas, max zárt. Persze lehet Li-ion meg NiMH 
aksikban is gondolkodni, ha van boven lóvé. El tudom képzelni, hogy a 
priusban is sima ólomaksi van, mert ezekbol ekkora teljesítmény 
megfizethetetlen lenne. Vagy tévedek?

> Mennyire birjak ezek a strapat (reszlegesen kisutve allas)? Pl.
> munkahelyre el, ott 8 nyolc ora, haza, otthon vegre toltes... tenyleg,
> mennyi ido alatt tolt fel uresbol?

Ha minden alkalom után fel van töltve, meg gyakori a kisütés-feltöltés, pár 
évig biztos jó. A sima állást, még teljesen feltöltött állapotban is 
nemtommér, de megsínylik az aksik. Nekem volt már olyan új aksi, amit 
13,8V-on tartottam, hogy majd, ha lerohad a régi, vagy bármi van, legyen 
forró tartalékom. Egyszer aztán kellett, és halott volt az eredetileg jó 
aksi. (Onnan tudom, hogy jó volt, mert egy darabig jártam is vele, tudott 
indítózni...). Szóval a használat mintha hosszabb élettartamot jelentene, 
nem értem, miért.

A használat azt jelenti, hogy idonként jókora áramok jönnek kifelé 
(indítózás), indulás után meg a generátor betol neki akár 40A-t is.

Ebbol jön a válasz: a feltöltési ido attól fog függeni, hogy mennyi kakaó 
áll rendelkezésre. Valszleg a villanyóránál lévo kismegszakító, vagy a tölto 
teljesítménye lesz a határ. Utóbbiból lehet nagyot csinálni, az elobbi csak 
jó drágán cserélheto nagyobbra. Ahol van 3 fázis, ott az elony. Persze nem 
muszáj bikamód tölteni, de szükség helyzetben egy aksi beveszi a névleges 
kapacának megfelelo áramot, tehát mondjuk 55Aó, és betolok 55A-t. (Néha 
csináltam olyat, hogy hegesztotrafóról nyomattam meg 1 percig, kb 80-100A 
lehetett. Utána simán vitte az indítómotort. A feszt kell megfogni. 
Tulajdonképpen a generátor sem csinál mást, nem szokott lenni külön 
áramkorlát, inkább csak a természetes jelleggörbe korlátoz, legalábbis 
régebben így volt.

hjozsi 




More information about the Elektro mailing list